برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 73
کل بازدید : 2472505
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

 

عد از ثبت دامنه و هاستینگ مطابق با مشخصات درخواست شده نوبت به ایجاد صفحات سایت می رسد که به شرح زیر است:
مراحل طراحی سایت شامل اقداماتی از قبیل جمع آوری اطلاعات ، راه اندازی وب سایت و نهایتا پشتیبانی و بروزرسانی آن میگردد. جزئیات این مراحل برای هر طراحی سایت می تواند متفاوت باشد ولی اصول کلی شامل مراحل زیر می باشد:

1- جمع آوری اطلاعات
2- برنامه ریزی
3- طراحی
4- توسعه
5- تست و تحویل
6- پشتیبانی

جمع آوری اطلاعات طراحی سایت

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات

گام نخست در طراحی یک سایت موفق جمع آوری اطلاعات است، باید توجه داشت که سایت طراحی شده باید نشانگر دیدگاه مشتری شما باشد. این مرحله در واقع مهمترین مرحله برای شناسایی اهداف و چگونگی استفاده از سایت برای دستیابی به اهداف مورد نظر می باشد. در این مرحله طراح وب سایت کار خود را با مطرح کردن سوالاتی که جواب آنها باعث درک نیاز مشتری و کمک به برآورده نمودن خواسته های وی می گردد آغاز میکند. به عنوان یک طراح وب سایت شما باید درک کاملی از هدف مشتری خود از راه اندازی سایت را بدانید تا در رسیدن به هدف نهائی و موفقیت راه روشنی پیش رو داشته باشید.
سوالات کلی عموماً به صورت زیر مطرح می شوند:

هدف

هدف از ایجاد وب سایت چیست؟ آیا هدف شما از ایجاد سایت اطلاع رسانی است؟، یا ارائه خدمات است؟، یا هدف شما تجارت الکترونیکی و یا...؟

انتظارات

هدف شما از سفارش طراحی سایت چیست و چه انتظاراتی از وب سایت خود دارید؟ چه چیزی باعث شده تا شما اقدام به راه اندازی سایت کنید؟ دستیابی به درآمد بیشتر یا به اشتراک گذاری اطلاعات و ...

مخاطبین

مشتریان و مخاطبین وب سایت شما چه اشخاص و یا گروه هایی هستند؟ آیا یک گروه خاص مخاطبان سایت شما خواهند بود؟  در مورد مخاطبین خود مواردی همچون جنسیت ، گروه سنی و یا منافع خود را در نظر بگیرید این اطلاعات در طراحی وب سایت اهمیت دارند.

محتوای سایت

مخاطبین در وب سایت شما به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند؟ به دنبال اطلاعاتی خاص، یک محصول خاص، خدمات، خرید آنلاین و یا ...؟

مرحله دوم: برنامه ریزی

پس از جمع آوری اطلاعات در مرحله اول نوبت آن است که برای وب سایت خود برنامه ریزی کنید دراین نقطه است که نقشه کلیسایت ترسیم میگردد. نقشه سایت نموداری از تمام بخش های اصلی و زیر مجموعه های سایت می باشد که به عنوان نقشه راهنما برای محتوای سایت می باشد. در هنگام طراحی سایت مخاطب آن نیز باید در نظر گرفته شود این کاربر سایت است که در مورد خدمات وب سایت مطالعه میکنند یا به عنوان یک مشتری اقدام به خرید میکنند بنابراین حضور و بازدید کاربر یک اصل اساسی در سایت می باشد یک رابط کاربری خوب باید در جذب مخاطب، موفق عمل کند. در ایجاد نقشه سایت دقت کنید که از جزئیات زیاد باید پرهیز کنید و یک شمای کلی و خلاصه از سایت را طراحی کنید.

مراحل برنامه ریزی سایت

در مرحله برنامه ریزی، با طراح وب سایت در مورد اجزایی مانند قالب سایت، لینک ها، عناصر گرافیکی، ماژول ها، تجارت الکترونیک ...  بحث میشود و طراح سایت با بکار بردن عناصر مناسب به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

مرحله سوم: طراحی

در مرحله طراحی سایت لازم است که دیدی کلی از مخاطبین سایت داشته باشیم. مثلاً سایتی را در نظر بگیرید که برای نوجوانان طراحی می شود که مطمئنا طراحی این سایت با طراحی سایت یک موسسه مالی متفاوت خواهد بود. قرار دادن عناصری همچون لوگو و هارمونی رنگ ها که نشان دهنده ی اهداف و ماهیت کاری وب سایت باشد در مرحله طراحی بسیار دارای اهمیت است.

در این مرحله طراح سایت چند نمونه اولیه از قالب سایت را با فرمت تصویر ایجاد میکند که برای بدست آوردن طرح نهایی، توجه به نظراتو خواسته های شما در طی مراحل طراحی بسیار مهم است به همین دلیل ارتباط با طراح سایت امری حیاتی است تا با تبادل ایده های طرفین رضایت شما از طراحی سایت پیش از شروع توسعه سایت تضمین گردد.

مرحله چهارم: توسعه (DEVELOPMENT)

در این مرحله سایت ایجاد شده و در فضای اینترنت لود می شود، طراح با استفاده از قالب سایت و عناصر گرافیکی اولیه، وب سایت را راه اندازی می کند.
به طور معمول توسعه از صفحه اصلی وب سایت شروع می شود و برای صفحات داخلی از پوسته یا همان قالب سایت استفاده می شود. پوسته به عنوان قالبی برای محتوای صفحات سایت و شامل ساختار اصلی وب سایت می باشد. پس از تکمیل شدن پوسته ،طراح محتوای سایت را با توجه به مطالب مورد نظر شما در سایت قرار می دهد.
عناصری همچون فروم ها، فلش و امکانات خرید آنلاین در این مرحله در وب سایت قرار می گیرند. در طول مرحله توسعه سایت باید با طراح در ارتباط باشید تا در صورت خواست شما تغییرات لازم انجام شود.
از دیدگاه فنی ، یک سایت موفق باید به گونه ای باشد که از نظر کاربر نهایی توسعه یافته باشد که برای برآورده نمودن این مسئله باید از کدهای XHTML / CSS مطابق استاندارد های جهانی استفاده شود که حداکثر کارائی را برای مخاطبین فراهم کند.

مرحله پنجم: تست و تحویل

در این مرحله طراح سایت آخرین جزئیات را انجام و عملکرد وب سایت را تست می کند. این تست شامل مواردی همچون عملکرد نهایی فروم ها و دیگر اسکریپت ها می باشد و تست سازگاری کامل با انواع مختلف مرورگر ها و حصول اطمینان از اینکه سایت با آخرین نسخه مرورگر ها به خوبی نمایش داده می شود.

یک طراح وب حرفه ای باید به خوبی با استاندارد های موجود در طراحی سایت و توسعه آن آشنا باشد، فناوری های اصلی که امروزه مورد استفاده هستند CSS و XHTML می باشد. به عنوان بخشی از مرحله تست طراح باید از معتبر بودن کد های مورد استفاده مطمئن شود چرا که استفاده از کد های معتبر مطابق استاندارد های موجود بسیار مهم است از جمله در مسئله سازگاری با تمامی مرورگر ها که ذکر گردید.
زمانیکه طرح نهایی وب سایت آماده شد زمان آپلود فایل های سایت به وب سرور مورد نظر است که در این حالت اکثر طراحان ثبت دامنه و انتخاب هاست مناسب را انجام می دهند. با قرار گرفتن وب سایت بروی سرور،سایت به طور کامل راه اندازی شده و برای عموم قابل مشاهده است.

مرحله ششم: پشتیبانی و نگهداری

نکته مهم برای جذب مخاطبین بیشتر ارائه مطالب و محصولات جدید به طور منظم است. اکثرا طراحان سایت برای ادامه همکاری در بروز رسانی محتوای سایت علاقمند هستند. در صورت درخواست شما طراح سایت، می تواند برنامه مدونی برای پشتیبانی و بروزرسانی  و همچنین برای ایجاد تغییرات و افزودن محتوای جدید در محدوده زمانی مشخصی را ارائه دهد.

اگر شما به عنوان صاحب وب سایت علاقمند به مدیریت مطالب وب سایت باشید در این صورت گزینه پیشنهادی، استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) می باشد که دارای پورتال های مدیرتی بوده و حتماً باید برای راه اندازی CMS در مرحله برنامه ریزی تصمیم گیری شود.
سیستم مدیریت محتوا به شما توانایی ویرایش محتوای وب و امکان دسترسی به قسمت مدیریتی سایت را فراهم می کند که مجهز به یک ویرایشگر متن آنلاین می باشد .همچنین امکان ایجاد صفحات بیشمار، منو ها و افزودن مطالب جدید و برنامه های مختلف در این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. بهترین سیستم مدیریت محتوا که دارای پشتیبانی خوبی در ایران می باشد نرم افزار مدیریت محتوای جوملا است.

برخی صاحبان وب سایت علاقمند هستند که کنترل کامل و با جزئیات سایت را بر عهده داشته باشند و برخی دیگر خواهان دخالت کامل نیستند و دوست دارند ناظر بر عملکرد سایت باشند که در هر حالتی طراح وب سایت به خوبی می تواند خواسته های شما را بر اورده کند.

دیگر مباحث بسیار مهم در مرحله نگهداری سایت بهینه سازی موتور جستجو سئو (SEO) و (SES) ثبت نام موتور جستجو می باشد که شامل انجام بهینه سازی تخصصی سایت توسط عناصری همچون تایتل، توضیحات و کلمات کلیدی است که باعث بدست آوردن رتبه مناسب توسط وب سایت در رتبه بندی موتور های جستجو می شود، لازم به یاد آوری است که موتور های جستجو نقشی حیاتی در جذب کاربران وب سایت دارند.

در مبحث بهینه سازی و ثبت وب سایت در موتور های جستجو جزئیات بسیاری وجود دارد که انجام آن توسط افراد متخصص در این زمینه ضامن موفقیت وب سایت خواهد بود چرا که پس از راه اندازی یک سایت موضوع مهمتر جذب مخاطب برای وب سایت می باشد

گردآوری و تألیف:

 

 


+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام