برای بهتر دیده شدن +1 را کلیک کنید شرکت مهپا مرکز تعمیر پرینتر و اسکنر اچ پی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 120
کل بازدید : 2476526
کل یادداشتها ها : 274
خبر مایه


 

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

راهنمای دانلود درایور پرینتر کلیک کنید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


لمس ویندوز 8

ویندوز 8 که مخصوص گجت‌های لمسی است، توسط کمپانی Microsoft Metro UI طراحی شده جزء محصولات آتی این شرکت خواهد بود. در حقیقت همه از این سیستم عامل انتظار دارند متفاوت‌تر از دیگر محصولات این شرکت باشد.

علاوه بر این، همه کاربران در نظر دارند ویندوز 8 سیستمی‌ فوق پیشرفته، با سرعتی بالاتر از ویندوز 7 و با کیفیتی بیشتر باشد تا به یکی از پر فروش‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شود. دلیل تمام این انتظارات بالا در این است که نزدیک به نیمی‌از جمعیت جهان در آینده‌ای نه چندان دور کاربر همین سیستم عامل خواهند شد، بنابراین تمام این افراد حساسیت زیادی نسبت به کارایی و کیفیت ویندوز 8 دارند.

 

در ماه آینده نسخه Beta ویندوز 8 به بازار عرضه می‌شود. این نسخه که در حقیقت برای آزمایش به بازار خواهد آمد، محصولی بسیار پیشرفته تر از نمونه اولیه آن است. البته طی 3 ماه گذشته نسخه‌هایی از همین محصول توسط تعدادی از کاربران مورد استفاده قرار گرفت، ولی هیچ‌یک از آنها توسط خود کمپانی به‌صورت رسمی ‌در دسترس قرار نگرفته بود. برخی افراد هم این نسخه از ویندوز را به صورت دسته‌ای از کد‌ها نام برده‌اند که شکل کاملا جدیدی از ویندوز را در اختیار شما قرار خواهد داد. این سیستم عامل به زبان Metro که یکی از پرکاربرد‌ترین زبان‌های طراحی مخصوص کمپانی مایکروسافت است برنامه‌نویسی شده است، به بیان بهتر این زبان برنامه نویسی حکم DNA را برای این شرکت پیدا کرده است. خیلی از افراد با مقایسه این محصول مایکروسافت با دیگر محصولات مشابه شرکت، آن را یکی از آرمانی‌ترین ویندوزها می‌دانند. ولی نظر برخی دیگر از افراد که مخالف سرسخت این محصول هستند بر این است که Metro زبانی قدیمی‌است، یعنی تفاوت چندانی در این محصول و ویندوز مشابه نصب شده در اولین رایانه شخصی(PC) وجود ندارد. به بیان دیگر این افراد معتقدند کمپانی مایکروسافت نوآوری چندانی در محصولاتش ندارد و همه را عینا مشابه یکدیگر به بازار عرضه می‌کند.

به هر صورت می‌توان تفاوت های ویندوز 8 با دیگر محصولات را در این دانست که مثلا بستن پنجره در ویندوزهای معمولی به صورت کلیک روی دکمه‌ای و پایین کشیدن آن انجام می‌شود. این در حالی است که در ویندوز 8 این کار به صورت کاملا متفاوت انجام می‌پذیرد؛ زیرا مانند OSهای موبایل به صورت خودکار پنجره‌ها بسته می‌شوند. به زبان دیگر این محصول پایانی خواهد بود بر Task management بودن محصولات مایکروسافت، البته در صورتی که به‌درستی کار کند. نحوه کار آن به این صورت است که وقتی برنامه ای را ترک می‌کنید، این برنامه در هوا معلق می‌ماند و وقتی دوباره همان برنامه را بخواهید، پنجره آن باز خواهد شد. دقیقا مانند سیستم های عامل اندروید و Windows OS‌ها در صورتی که به فضای اشغال شده توسط این برنامه نیاز پیدا کنید، سیستم عامل به‌صورت خودکار برنامه را خواهد بست تا از آن فضا برای انجام کار مورد نظر استفاده کند.

علاوه بر اینها، مایکروسافت چند کار جدید را هم برای این محصول طراحی کرده است. اگر جزء کاربران اندروید و آیفون باشید، حتما می‌دانید به چه صورت icon‌ها را از صفحه ای به صفحه دیگر جا به جا می‌کنید (اگر به یاد ندارید این کار ساده به شکل فشار دادن و نگه داشتن همان icon موجود روی صفحه انجام می‌گیرد). سپس با drag کردن همان icon در قسمت گوشه صفحه کار انتقال آن را به صفحه‌های دیگر می‌توانید انجام دهید. عینا همین کارها را در سیستم عامل جدید ویندوز می‌توانید انجام دهید و در عمل چندان تفاوتی با این متد جا به جایی آیکون‌ها ندارد.

در حقیقت نحوه طراحی این سیستم عامل به شکلی است که شما می‌توانید بسیاری از کارهایتان را با یکی از انگشتان‌تان انجام دهید. دلیل این همه آسانی، قرار گرفتن دکمه start زیر مکانی است که انگشت شما روی آن قرار دارد. در ویندوز 8 همه کارها با همین یک انگشت انجام می‌گیرد ؛ چون این سیستم عامل به نحوی طراحی شده که تنها نیاز به دکمه start است تا بتوانید پنجره ای را باز یا روی قسمتی دیگر کلیک کنید. این کار دقیقا مانند نحوه کار شما با موبایل است ؛ یعنی تک تک کارها را با استفاده از انگشت شست می‌توانید انجام دهید. حتی با این روش می‌توانید در اینترنت جستجو کنید. برای مثال اگر به دنبال پیدا کردن مطلبی خاص در سیستم‌تان هستید، ویندوز 8 دقیقا مانند Bing، Wikipedia و دیگر موتورهای جستجو کار search را برای شما انجام می‌دهد. البته برای این که بتوانید بدرستی این کار را انجام دهید نیاز دارید این اپلیکیشن‌ها را روی ویندوزتان نصب کرده‌باشید.

علاوه بر اینها این سیستم عامل دارای هزاران مدل مختلف از نرم افزارهاست. شما به عنوان کاربر نیاز دارید در Metro بدرستی جستجو کنید و اپلیکیشن مدنظرتان را پیدا کنید تا کارتان را به آسانی انجام دهید. یکی از ابزارهایی که مانند Expose در ویندوز 8 عمل می‌کند، زوم است (یا بهتر است بگوییم semantic zoom). تنها تفاوت این مدل از زوم با دیگر مدل‌ها در این است که zoom out چیزهای مختلف را به صورت metadata و با در نظر گرفتن ترتیب آنها در اختیار کاربر قرار می‌دهد و این روش بسیار ساده‌ای برای انجام عمل زوم است.

اگر چنانچه به این فکر می‌کنید که اگر شما ویندوز 8 را روی رایانه معمولی نصب کرده باشید، به چه صورت می‌توانید با آن کار کنید، کمپانی مایکروسافت زمان زیادی صرف کرده تا کارهایی را که می‌توانید از طریق لمس صفحه نمایش انجام دهید، با کمک mouse یا صفحه کلید نیز انجام دهید. پس عینا تمام کارها را می‌توانید با ماوس انجام دهید و تغییرات مورد نظرتان را در صفحه نمایش ببینید.

از دیگر مزیت‌های این سیستم عامل نسبت به انواع قدیمی، بالا رفتن کیفیت انیمیشن‌های موجود روی صفحه نمایش است. البته در کنار اینها قسمت‌هایی از desktop مانند actionbar و دیگر نقاط نیز دچار تغییرات بسیاری شده است.

 


ویندوز8 و چالش کاربران با سیستم‌های تمام لمسی

http://shakhes133.ir/wp-content/uploads/2012/01/001.jpg

سیستم عامل جدید مایکروسافت، برای کاربران ویندوز XP، ویستا و 7 تجربه کاملا متفاوتی خواهد بود اما کاربرانی را که با کامپیوترهای رومیزی کار کرده‌اند، دچار چالش خواهد کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس به گفته بتا نیوز، کاربرانی که از کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌‌کنند، به علت عادت در استفاده از ماوس، برای کار با ویندوز 8 مشکل خواهند داشت زیرا تمرکز این ویندوز بر روی داده‌های لمسی می‌باشد.

طبق گزارشات، ویندوز 8 بر روی کامپیوترهایی که با ویندوز 7 کار می‌کنند به راحتی راه‌اندازی می‌شود با این حال یکی از ملزومات حیاتی برای بهره‌مندی کامل از امکانات ویندوز 8 استفاده از نمایشگرهای لمسی است.

ویندوز 7 نیز با نمایشگرهای لمسی سازگاری مناسبی داشته و عناصر اصلی لمسی ویندوز 8 را پشتیبانی می‌کند اما به علت طراحی نشدن نرم‌افزارهای ویندوز 7 با امکانات لمسی، این ویژگی در ویندوز 8 ملموس‌تر خواهد بود.

 


  

مرکز تعمیر چاپگر اچ پی hpشرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


مدیریت رنگها در دوربین دیجیتال و چاپ قسمت دوم 

 

تبدیل فضاهای رنگی
همانگونه که در بحث فضای رنگی گفتیم، تجسم فضاهای رنگی متفاوت به صورت اجسام 3 بعدی در داخل فضای رنگی چشم انسان ، می تواند راهی باشد برای این تبدیل فضاهای رنگی مختلف به یکدیگر.
اما اگر یک رنگ موجود در یک فضای رنگی، در فضای رنگی دیگر اصلا وجود نداشته باشد ، چه اتفاقی می افتد؟بر اساس تبدیل فضایی رنگها، در این حالت رنگ مورد نظر در فضای رنگی مقصد نمایش داده نخواهد شد.بعبارت دیگر اگر رنگ مورد نظر در فضای رنگی مقصد وجود نداشته باشد (Out Of Gamut)، نمی توان آن را به درستی تبدیل کرد.این نوع تبدیل رنگ ( که بنام Absolute Colorimetric معروف است) تنها هنگامی کاربرد دارد که رنگهای خارج از محدوده نداشته باشیم. مثلا رنگ (5,50,60) پرینتر ،معادل رنگ(1,45,30) در مانیتور است. اما رنگ سبز خالص پرینتر (0,100,0) در فضای رنگی مانیتور معادلی ندارد.
برای رفع این مشکل از نوعی تبدیل به نام Perceptual استفاده می شود. در این روش،با حفظ نسبت بین مقادیر 3 گانه یک رنگ، این 3 مقدار Shift داده میشوند تا در فضای رنگی مبدا جای بگیرند و چون چشم انسان میتواند خود را با این تغییر وفق دهد،نتیجه حاصله بسیار رضایتبخش خواهد بود.

قبل از ورود به مبحث روش عملی مدیریت رنگ، مروری میکنیم بر مطالب گفته شده:
1- وسائل مختلف دارای Gamut های مختلف هستند.
2- Gamut را میتوان به صورت یک فضای رنگی تجسم کرد.
3- فضاهای کاری مانند sRGB ، فضاهای رنگی مجازی هستند تا بتوان بدون ارجاع به دستگاه مبدا ، تصاویر را به درستی نمایش داد.
4- Profile ارتباط یک فضای رنگی را با چشم انسان بیان می کند.
5- اگر یک سیستم کامپیوتری (متشکل از سخت افزار ،نرم افزار ، مانیتور، پرینتر ،اسکنر ، دوربین دیجیتال ...) به درستی Profile شده باشد و نرم افزارها نیز بتوانند از این Profile ها استفاده کنند،آنگاه رنگهای نسبتا ثابتی را تجربه خواهیم کرد.
6- سیستمی که دارای شرایط فوق باشد، Color Managed System نامیده می شود.
7- چنین سیستمی برای تبدیل رنگها در فضاهای رنگی مختلف از تبدیل Absolute Colorimetric و یا Perceptual استفاده می کند که در اکثر اوقات روش دوم نتایج بهتری دارد.
8- تبدیل رنگها در موقع نمایش تصاویر یا چاپ آنها رخ می دهد.مثلا فتو شاپ برای نمایش یک تصویر در مانیتور، یک تبدیل رنگ از فضای sRGB یاAdobeRGB به فضای رنگی مانیتور انجام می دهد و در هنگام چاپ تبدیل به فضای رنگی پرینتر انجام خواهد شد.
9- در سیستمی که نرم افزارها قادر به درک پروفایلها نباشند، برخی از پروفایلهای مربوط به سخت افزارها نادرست باشد و یا اصلا وجود نداشته باشد و یا پروفایلها به درستی تنظیم نشده باشند، نمایش یا چاپ رنگها به درستی انجام نخواهد شد.(مگر به صورت اتفاقی).

روش عملی مدیریت رنگ

اگر از رنگهای مانیتورتان یا چاپ شده توسط پرینترتان راضی نیستید، دیگر صبر جائز نیست! همین حالا شروع کنید:
1- در مرحله اول باید Profile‌های مربوط به تمام دستگاهای مختلف را داشته باشید.در اغلب موارد این Profile ‌ها همراه با دستگاه مورد نظر ارائه می شود. می توانید این Profile ها را از سایت شرکت سازنده نیز دانلود کنید. در اینگونه موارد به دنبال اصطلاح ICC Profile باشید و توجه کنید که پسوند این فایلها .icc است. جالب است که اگر به سایت شرکت سازنده پرینترتان مراجعه نمایید،با چندین Profile برای چاپ در کاغذهای مختلف روبرو می شوید و این موضوع اهمیت تنظیم دقیق Profile ها را نشان می دهد.
2- Profile ها را نصب کنید:در ویندوز XP روی فایل Profile کلیک راست نمایید و گزینه Install Profile را انتخاب کنید. در سایر ویندوزها بایستی فایل مربوطه را در شاخه زیر در فولدر محل نصب ویندوز کپی کنید:
\System32\spool\drivers\colors\
3- پروفایل را با دستگاه مورد نظر مرتبط نمایید: در کنترل پانل، کنترل مربوط به دستگاه را بازکنید (مثلا Display برای مانیتور و Printer برای پرینتر) .سپس وارد قسمت Color Management آن شوید.گاهی این قسمت در زیر گروه Advanced است.آیا Profile شما به عنوان Profile تعریف شده دستگاه قرار گرفته است ؟اگر چنین نبود روی Add کلیک کنید و Profile صحیح را انتخاب و Set As Default نمایید.
4- دقت کنید که یک profile دو بار اعمال نشده باشد:فتو شاپ Profile را درک میکند.اگر در ویندوز یک پروفایل به پرینتر اعمال نمایید و سپس در فتو شاپ نیز همان پروفایل به پرینتر اعمال شود،تبدیل فضاهای رنگی به درستی انجام نخواهد شد.

حالا یک نرم افزار ویرایش تصویر که قادر به درک فضاهای رنگی است را اجراء نمایید.سپس یک تصویر با White Balance صحیح را در آن باز کنید و با پرینتر آنرا چاپ کنید. چنانچه عکس چاپ شده با آنچه شما در مانیتور می بینید و با آنچه از منظره واقعی آن به یاد دارید، نسبتا هماهنگ است ،می توانید کار را تمام شده فرض کنید.
در غیر این صورت متاسفانه! ناچارید که ادامه این نوشتار را مطالعه نمایید!!

تنظیم Profile مانیتور
تمام Profile ها را نصب کرده اید و عکس چاپ شده نیزخوب به نظر می آید اما با تصویر مانیتور هماهنگی ندارد. در این صورت مانیتور نیاز به تنظیم Profile (کالیبراسیون)دارد.
برای این کار میتوان از دستگاههای خاصی بنام Colorimetr یا Spyder استفاده کرد.


image002.jpg




اما این دستگاهها گران قیمت هستند (حدود 300 دلار) و شاید برای افراد عادی چندان کاربرد نداشته باشند.
برای تنظیم Profile‌مانیتور می توانید از روشهای نرم افزاری استفاده کنید:
1- نرم افزار PraxiSoft WiziWYG را دانلود و نصب کنید.نسخه رایگان آن نیز برای مقصود ما کاملا کافی است.(البته نرم افزارهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارند مانند:

 

 

اما نرم افزار‍Praxisoft نسخه رایگان دارد ، دارای قابلیت تنظیم پروفایل مانیتور ،اسکنر و پرینتر است و قادر به تولید فایل Profile نیزمی باشد.)

پس از نصب، کامپیوتر را restart نمایید.
2- با فاصله از مانیتور بنشینید و به تصویر زیر که یک الگوی آزمایش مانیتور است، نگاه کنید.(در PC به تصویر سمت چپ (گاما 2.2) و در MAC به تصویر سمت راست (گاما 1.8)) اگر تصویر به صورت یک رنگ یکنواخت خاکستری دیده میشود(بدون موج یا نوسان )،تنظیم Profile‌مانیتورتان درست است و گرنه مراحل بعد را انجام دهید.


image003.gifimage004.gif




3- White point مانیتور را 6500K قرار دهید.این کار از طریق دکمه های تنظیم مانیتورتان قابل انجام است.
4- نرم افزار PraxiSoft WiziWYG را اجرا کرده و به قسمت تنظیم مانیتور بروید.
5- Contrast و Brightness را طبق دستور نرم افزار تنظیم کنید.
6- تونالیته رنگهای قرمز و آبی و سبز را تنظیم نمایید.اگر در مورد رنگ آبی شک داشتید، آنرا در سطح رنگ سبز قرار دهید.
7- نوع مانیتور راانتخاب کنید.
8- White Point و Gamma را تنظیم کنید. اگر کامپیوترتان PC است مقدار 2.2 و اگر MAC است مقدار1.8 را برای Gamma انتخاب نمایید.
اگر مقدار White point مانیتورتان را قبلا از طریق دکمه ها ، روی 6500K تنظیم کرده اید و در اینجا مجددا از این مقدار استفاده کنید ،ممکن است زردی تصاویر بیشتر شود.این تنظیم بیشتر وابسته به نوع مانیتور است و بهتر است مقادیر مختلف را آزمایش کنید و مقدار مناسب را بیابید.
9- حالا دوباره به الگوی تست مانیتور نگاه کنید.اگر الگو به صورت یکنواخت و بدون موج دیده می شود، مراحل بعد را انجام دهید و گرنه مراحل قبل را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.
10- برای Profile یک نام انتخاب کرده و آنرا ذخیره کنید.
11- Profile ساخته شده را به روشی که قبلا گفته شد، Profile پیش فرض مانیتور قرار دهید .
12- مجددا به الگوی آزمایش مانیتور نگاه کنید و از درستی کارتان مطمئن شوید.


آزمایش روند کار مدیریت رنگ
برای آزمایش درستی روند کار ، می توانید یک عکس با دوربین دیجیتال بگیرید و در مانیتور نگاه کنید و با پرینتر چاپ کنید.اما این روش در اکثر اوقات چندان دقیق نیست و عوامل جنبی مانند نوع نور محیط میتوانند در این فرآیند که با چشم انجام می شود ، تاثیر بگذارند. برای این منظور بهتر است که از روشهای استاندارد زیر استفاده شود.




image005.jpg




الف- آزمایش روند کاری با دوربین دیجیتال

1- یک موضوع رنگی پیدا کنید که دارای رنگهای اصلی با طیف مختلف بوده و نیز حاوی رنگهای شبیه پوست انسان باشد.برای رنگ پوست می توانید از دست خود یا دست دوستتان استفاده کنید.
2- در یک روز ابری و در فضای بیرون، White Balance دوربین را روی روز ابری تنظیم کنید و از موضوع انتخاب شده عکس بگیرید. اگر دوربین تان از فضای رنگی Adobe RGB پشتیبانی میکند میتوانید از آن استفاده نمایید. اما بهتر است همان فضایی را که همیشه استفاده میکنید در این آزمایش بکار ببرید.
3- در نرم افزاری که فضاهای رنگی را میشناسد یک چاپ از این عکس بگیرید.
4- تصویر چاپ شده را با موضوع رنگی مورد استفاده در فضای بیرون مقایسه کنید. اگر با یکدیگر مطابق بودند، میتوان گفت که Profile پرینتر شما صحیح است.
5- تصویر چاپ شده و موضوع مورد استفاده را با تصویر مانیتور مقایسه کنید.برای این کار بهتر است موضوع عکاسی را در کنار پنجره در داخل اتاق قرار دهید وآن را در نور روز ابری نگاه کنید. اگر تصویر چاپ شده ، موضوع و تصویر مانیتور با یکدیگر از لحاظ رنگ تطابق داشتند،سیستم شما از لحاظ رنگ به خوبی تنظیم شده است.


ب - آزمایش روند کاری با فیلم و اسکنر

1. مانند روش قبل موضوع رنگی مناسب را برای عکاسی انتخاب کنید.
2. در یک روز آفتابی و با یک فیلم مناسب برای نور روز (مانند Fuji Provia 100F ) ، در فضای بیرون از موضوع عکس بگیرید.پس از چاپ عکس ، آنرا با اسکنر و در همان فضای کاری که معمولا استفاده میکنید ( sRGB یا AdobeRGB ) اسکن نمایید.
3. در نرم افزار فتو شاپ ، از تصویرتان یک چاپ بگیرید.
4. تصویر چاپ شده را با عکس دوربین مقایسه کنید.اگر تطابق داشت ، حداقل Profile پرینتر و اسکنرتان صحیح است و گرنه باید Profile آنها را دوباره بررسی نمایید.(احتمالا Profile اسکنر مشکل دارد)
5. عکس دوربین را با تصویر مانیتور مقایسه نمایید.البته انتظار تطابق کامل را نداشته باشید و یک تطابق نسبی کافی است.در اینصورت می توان گفت که کل سیستم از لحاظ رنگ در وضعیت خوبی می باشد.

در زمینه مدیریت رنگ مطالب گفتنی بسیار زیادی وجود دارد.هدف ما در این نوشتار ارائه اطلاعات پایه و نیز راه حل عملی برای مدیریت رنگ بود که بعلت فراگیر شدن استفاده از دوربینهای دیجیتال ، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. امیدواریم که در این زمینه برخی مسائل مبهم را ،هر چند اندک،روشن کرده باشیم .

اساس نظریه رنگها

نویسنده: Nanette Staph
متن اصل این مقاله توسط دوست عزیز کامران خوشی برای ترجمه و استفاه در سایت در اختیار این جانب قرار گرفته است. ضمن تشکر فراوان از ایشان، خواندن این مطلب را به کسانی که به عکاسی به چشم یک علم و هنر نگاه می کنند توصیه می کنم. البته بحث رنگها در عکاسی مبحث پیچیده و مفصلی است که در غالب یک مقاله نمی گنجد. ولی اصول اولیه و سرخط های این مبحث در این مقاله به خوبی بیان شده است.
--------------
شناخت رنگها گامی ساده و ضروری برای ترکیب بندی بهتر در عکاسی است. عکاسی مطالعه نور است و نور رنگی است! بنابر این بهتر است که دمای رنگها، چرخه رنگ و کاربردهای آن در عکسهایتان را بهتر بشناسید.

image001.jpg
چیزی که دانستن آن برای عکاسی که می‌خواهد این مقاله را بخواند ضروری است این است که بداند نظریه رنگها در نور با رنگهای نقاشی متفاوت است. رنگهای مرسوم اصلی که نقاشان و پرینترها از آن استفاده می‌کنند رنگهای قرمز، آبی و زرد می‌باشند. در حالی که در نور رنگهای اصلی قرمز، آبی و سبز می‌باشد. در نور با ترکیب مساوی این رنگها نور سفید بدست می‌آید، با ترکیب آبی و سبز رنگ فیروزه‌ای داریم و ترکیب قرمز و سبز، زرد می‌شود. بنابر این در عکاسی بنفش، فیروزه‌ای و زرد رنگهای طفیلی هستند. د راین مقاله نحوه تشکیل رنگها و خواص آنها به تفصیل بحث شده و به چرخه رنگی مرسوم در عکاسی اشاره شده است.
دمای رنگ
دمای رنگ با درجه کلوین بیان می‌شود و عبارتست از میزان حرارتی که باید به یک منبع جسم سیاه داده شود تا نوری با خواص طیفی مشابه با آن رنگ ساطع نماید.
برای توضیح این تعریف، رنگ فلز گداخته را در نظر بگیرید. وقتی یک تکه فولاد گداخته می‌شود، در ابتدا رنگ آن قرمز تیره می‌شود. وقتی که گرمتر شود، دارای رنگی بین آبی و سفید می‌شود. این پدیده رابطه بین دما و رنگ را نشان می‌دهد. با بالاتر رفتن دما رنگ فلز گداخته به آبی مایل به بنفش تبدیل شده و سرانجام اشعه ماوراء بنفش نامرئی ساطع می‌کند. وقتی قطعه فلز از منبع حرارت دور شود، رنگ آن زرد، سپس نارنجی و قرمز می‌شود.
مثالهایی از دمای رنگهای غیر نور روز:
نور شمع : 1500 کلوین
لامپ نئون 40 واتی: 2680 کلوین
لامپ نئون 200 واتی: 3000 کلوین
لامپ تنگستن: 3400 کلوین
نور لامپ گزنون: 5000-4500 کلوین
نور فلاش الکترونیکی: 5500-5600 کلوین
ولی به خاطر داشته باشید که دو منبع نور مختلف که دارای دمای رنگ مساوی هستند، لزوما دارای کیفیت بصری رنگ مشابه نیستند. دو منبع نور با رنگ مساوی نیز می ‌توانند دارای کیفیت به شدت متفاوتی باشند.
نور خورشید
خورشید مانند یک جسم سیاه عمل می‌کند. نوری که خورشید تولید می‌کند باید از میان فضا و سپس اتمسفر زمین عبور کرده تا به سطح زمین برسد. بنابر این نور خورشید ترکیبی از نور مستقیم خورشید و نیز نور غیر مستقیم حاصل از پخش شدن و انعکاس نور توسط اتمسفر و ابرها می‌باشد. این پدیده باعث می‌شود که نور خورشید دارای دمای رنگ متفاوتی از 2000 کلوین تا 20000 کلوین شود. در جدول زیر دمای معمول نور روز در شرایط زمانی و آب و هوایی مختلف آورده شده است.
شرایط نور روز کمترین (K) بیشترین(K)
سایه (نور آسمان آبی) 12000 20000
سایه (نور هوای مه‌آلود) 7500 8400
نور خورشید نور آسمان صاف وسط روز 6000 6500
نور خورشید نور آسمان صاف صبح/عصر 5700 6200
نورخورشید نور آسمان مه آلود 5700 5900
فقط نور مستقیم خورشید وسط روز متوسط 5400
فقط نور مستقیم خورشید، عصر/صبح 4900 5600
نور خورشید 1 ساعت قبل غروب یا بعد طلوع 3200 3400
نور خورشید در غروب / طلوع 1900 2400

نور جذب شده
هنگامی که نور سفید روی جسمی می‌تابد، بخشی از نور جذب می‌شود. این جذب نور علت رنگی است که شما می‌بینید.
-اجسام شفاف (شیشه، آب،...) به علت اینکه اجازه می‌دهند تمام اشعه نور سفید از میان آنان عبور کند بی رنگ دیده می‌شوند.
-نور بازتابی از سطح‌ اجسام کدر شامل رنگ آنهاست. اگر تمام طیف‌های نور سفید توسط جسمی جذب شود، آن جسم سیاه به نظر می‌رسد. بر عکس، اگر تمام طیفهای نوری توسط جسمی بازتاب شود، آن جسم سفید دیده می‌شود.

چرخه رنگ
یک عامل اساسی در عکاسی توانایی رسیدن به رنگ و جلوه مورد نظر در عکسهاست. برای دستیابی به این هدف اطلاعات اولیه نظریه رنگها مورد نیاز است. چرخه رنگ نشان داده شده در اینجا این موضوع را نشان می‌دهد.

image002.jpg

چرخه رنگ بر اساس رنگهای رنگین کمان تنظیم شده است: قرمز - نارنجی - زرد- سبز - آبی - بنفش. با قرار دادن این طیفها در حول یک دایره ترکیب جدید قرمز- بنفش رنگی را نتیجه می‌دهد که در رنگین کمان وجود ندارد، ولی در چرخه رنگی ما یافت می‌شود. با استفاده از این چرخه رنگ فهمیدن ارتباط بین رنگهای مختلف آسانتر می‌شود.
اجزاء چرخه رنگ
تمام رنگها از ترکیب سفید، سیاه و رنگهای اصلی ساخته شده‌اند. چرخه رنگ ارتباط بین رنگها را تشریح می‌کند.
رنگهای اصلی
رنگهای اصلی (قرمز، زرد و آبی که با مثلث نشان داده شده‌اند) رنگهای خالص بوده و از ترکیب هیچ رنگ دیگری به دست نمی‌آیند. اگر سه رنگ با هم مخلوط شوند نتیجه کار رنگ سیاه است.
رنگهای ثانویه
از ترکیب مساوی دو رنگ اصلی رنگهای ثانویه به دست می‌آید . نارنجی، سبز و بنفش رنگهای ثانویه هستند.
رنگهای مرتبه سوم
رنگهای قرمز-نارنجی، قرمز- بنفش، زرد- سبز، زرد- نارنجی، آبی- بنفش و آبی - سبز از رنگهای اصلی و ثانویه با هم ترکیب شده و رنگهای مرتبه سوم را تشکیل می‌دهند.
طرح و اثر رنگها
اکنون می‌خواهیم ببینیم این رنگها چگونه با هم مخلوط شده و اثر آنها بر تصویر نهایی چیست؟ از آنجا که تعداد حالات مختلف رنگی بسیار زیاد است، در لیست زیر فقط بخش کوچکی از حالات و اثرات مهم مربوط به رنگها شرح داده شده است.
مشابهت
در این طرح از رنگهای همسایه (نظیر قرمز، قرمز - نارنجی، و قرمز - بنفش) استفاده می‌شود.
نقاط قوت: این ترکیب از رنگها اثرات آرام بخش دارند و هنگامی که به طرحی جذاب و در عین حال بدون جسارت و تندی نیاز داریم از آنها استفاده می‌کنیم.
نقاط ضعف: با وجود رنگهای مشابه زیاد در کادر ایجاد تمرکز بیننده عکس به نواحی کلیدی تصویر مشکل می‌شود.
رنگهای متمم
عبارتند از رنگهایی که در دو سوی مخالف چرخه رنگ قرار دارند (مثل آبی و نارنجی). همانند رنگهای نقاشی وقتی متمم یک رنگ با آن ترکیب شود، باعث تمایل رنگ به خاکستری می‌شود و حالت نیمه خنثی ایجاد می‌کند. با اضافه شدن رنگ متمم بیشتر، مخلوط به خاکستری نزدیکتر می‌شود، تا جایی که دیگر از دو رنگ اولی چیزی دیده نمی‌شود.
نقاط قوت: با قرار دادن رنگهای مکمل در کنار هم، همدیگر را تقویت نموده و القای حس طراوت و اشتیاق می‌نمایند و در کنتراست شدید با یکدیگر واقع می‌شوند. رنگ مکمل باعث می‌شود که رنگ دیگر درخشانتر و شدیدتر به نظر برسد. رنگهای مکمل برای ایجاد عکسهای دارای استحکام و جنبش مفید می‌باشند.
نقاط ضعف: این رنگها ممکن است تمرکز بیننده عکس را از نقاط کلیدی عکس منحرف نمایند. رنگهای مکمل دارای طول موجهای بسیار متفاوتی بوده و در نتیجه اگر در عکس نزدیک به هم قرار گرفته باشند ممکن است باعث مشکل دید برای بیننده شوند و اعوجاج اپتیکی ایجاد نمایند.
سه تایی‌ها
در این حالت سه رنگ با فاصله مشابه با هم در چرخه رنگ (مثل قرمز، زرد و آبی) در کنار هم قرار می‌گیرند.
نقاط قوت: این رنگها حس خوشحالی و لذت را القاء می‌کنند. این رنگها خصوصا برای سوژه‌های بی نظم که نقاط زیادی از تصویر دارای اطلاعات کلیدی است مناسب هستند.
نقاط ضعف: این رنگها ممکن است برهم زننده تمرکز باشند.
مکمل‌های مجزا
عبارتند از یک رنگ اصلی و دو رنگ مخالف مکمل واقع در دو طرف ضلع روبروی آن رنگ (مثل قرمز و زرد-سبز و آبی - سبز)
نقاط قوت: این رنگها ترکیبهای بسیار پرمحتوا و معنوی بوده و برای القای احساسات هنرمندانه بسیار مناسب می‌باشند.
نقاط ضعف: رنگهای مکمل مجزا دارای طول موجهای شدیدا متفاوتی بوده و در نتیجه اگر در عکس در نزدیکی هم قرار بگیرند باعث ایجاد مشکل احساس و اعوجاج اپتیکی برای بیننده شوند.
مسایل بالا بر اساس رنگهای نقاشی بیان شده است. ترکیب رنگ در نور، مثلا روی مانیتور کامپیوتر یا در پرینترهای رنگی، با رنگهای نقاشی متفاوت است. در این حالت رنگ مشکی از ترکیب رنگهای اصلی ایجاد می‌شود. پروسه‌های پرینت 4 رنگی و برنامه‌های کامپیوتری که برای ایجاد آنها استفاده می‌شود بر اساس رنگهای اصلی متفاوتی که شامل زرد، بنفش، فیروزه‌ای و سیاه می‌باشد کار می‌کنند.
ابعاد رنگ
برای شناخت کامل رنگ علاوه بر شناخت چرخه رنگها باید درجه رنگ Hue، درجه اشباع رنگ Saturation و میزان رنگ Value نیز شناخته شود.
درجه رنگ Hue: درجه رنگ در واقع مشخصه ویژه یک رنگ (نظیرقرمز، زرد و آبی) می‌باشد. طول موجهای خاص یک طیف رنگی ترکیب دقیق رنگی آن را مشخص می کند. مثلا رنگ قرمز دارای اجزاء متفاوتی از رنگ قرمز-نارنجی است.
اشباعSaturation : اشباع رنگ که بنام شدت رنگ نیز شناخته می‌شود، به قوت یا ضعف، و پربودن یا شفافیت یک رنگ اطلاق می‌شود. وقتی گفته می‌شود که یک رنگ درخشان و پر است یعنی دارای اشباع و شدت بالا است. بر عکس هنگامی که یک رنگ ملایم و شفاف باشد دارای اشباع کم است.
میزان رنگ Value: همانند اثر اشباع، در عکاسی سیاه و سفید، روشنایی متناظر با مقدار طیفها است. با اضافه کردن سفیدی یا سیاهی، درجات مختلفی از روشنایی بدست می‌آید. با اضافه کردن سفیدی به یک رنگ، رنگی کمرنگ و روشن بدست می‌آید. با اضافه شدن سیاه به یک رنگ یک رنگ تیره‌تر و سایه‌ای از رنگ اولیه بدست می‌آید. اگر میزان سیاهی خیلی زیاد باشد، به رنگ بدست آمده رنگ تیره گفته می‌شود. عکسهای کم نور این رنگها را نشان می‌دهند. از طرف دیگر، با زیاد نور دیدن عکس، رنگها رنگ و رو رفته شده و سفیدی از حد اعتدال بیشتر می‌شود.
دمای رنگ
رنگها دارای مشخصه‌ای بنام سردی یا گرمی هستند. رنگی که ما می‌بینیم حاصل طول موج نور منعکس شده از رنگ است. طیفهای قابل دیدن بین مادون قرمز (در انتهای طرف گرم) و فوق بنفش (در انتهای طرف سرد) قرار دارند.
رنگهای گرمنیمه قرمز چرخه رنگها به عنوان رنگهای گرم شناخته می‌شوند که شامل زرد- سبز و قرمز-بنفش می‌باشد.
نقاط قوت: این رنگها القاء کننده گرمی و راحتی هستند.
نقاط ضعف: رنگهای گرم زیادی در تصویر باعث تضعیف برجستگی که باید در تصویر وجود داشته باشد می‌شود.
رنگهای سرد
نیمه آبی چرخه رنگ به عنوان رنگهای سرد شناخته شده که شامل آبی-سبز و آبی - بنفش می‌باشد.
نقاط قوت: این رنگها آرام و راحت هستند. این رنگها ممکن است بصورت غیر صمیمی و بی تکلف و ساده دیده شوند و برای انتخاب به عنوان پس زمینه مناسب هستند.
نقاط ضعف: این رنگها احساس منفعلانه داشته و ممکن است برای تصاویر گرافیکی قوی مناسب نباشند.
کاربردهای عکاسی
برای انتخاب اجزاء عکاسی از سوژه‌های بیجان، استفاده از خواص ترکیب رنگهای فوق به شدت بر تصویر شما و عکس العمل ایجاد شده از آن تاثیر می‌گذارد. اما در مورد رنگ و نورپردازی وضعیت چگونه است؟ رنگ بر احساسات ما تاثیر می‌گذارد. دقیقا همانند طیفهای آبی رنگ سوژه که رنگهای سرد و راحتی هستند، نور آبی نیز همان فضا را بر عکس ایجاد می‌نماید.
نور طبیعی
در سایه (حتی در وسط روز)، دمای کلوین نور خیلی بالاست و در نتیجه رنگها به سمت انتهای آبی طیف رنگها سوق داده میشوند. همچنین سوژه‌های واقع در گوشه‌های تاریک، شکافها یا زیر یک درخت دارای طیفی از رنگ آبی می‌شوند. این اثر اگر بدرستی استفاده شود، می‌تواند خوشایند باشد. برای برطرف کردن طیف آبی روی عکس باید از فیلتری با رنگ متمم نظیر زرد استفاده نمود. نور ماه نیز طیفی آبی رنگ روی سوژه‌ها بوجود می‌آورد. همینطور هر اثر نوری را می‌توان با استفاده صحیح از فیلترها تشدید و یا تضعیف کرد.
نور طبیعی در طی روز تغییر می‌کند. نور درخشان خورشید رنگهایی غنی، درخشان و دقیق را نشان می‌دهد. تمام سوژه‌ها با یک تراز از رنگهای دقیق دیده می‌شوند. بخار، مه یا غبار هوا بخاطر پخش کردن نور رنگها را ملایمتر می‌کنند. سوژه‌ها ملایم‌تر و تقریبا روشن‌تر دیده می‌شوند. همینطور در طی یک روز نیمه ابری، طیفهای سرد نور باعث می‌شود که رنگ پوست همانند رنگ چینی به نظر برسد، بنابر این عیوب پوستی جزئی (مثل کک مک و جوش) در زیر این فیلتر طبیعی در عکس کمتر دیده می‌شوند.
در طی طلوع یا غروب خورشید، نور دارای رنگ قرمز، زرد و نارنجی است و این رنگها را به سوژه‌های عکس شما می‌تاباند. این رنگهای گرم همانطور که قبلا گفته شد احساس جذابیت و کشش بیشتری را ایجاد می‌کنند.
نورهای مصنوعی
بیشتر نورهای مصنوعی حالتی شبیه به نور سفید وسط روز ایجاد می‌کنند، ولی تفاوتهایی بین آنها وجود دارد:
تنگستن: این نوع لامپ به نظر می‌رسد که نور سفید ساطع می‌کند، ولی در واقع یک طیف زرد روی عکس دیده می‌شود.
فلورسانت: این نوع نور در بین نورهای مصنوعی تغییرات بیشتری در رنگ ایجاد می‌نماید. در بیشتر انواع یک طیف آبی/سبز در رنگ ایجاد نموده که نور زننده‌ای در عکس ایجاد می‌کند. اگر از هیچ فیلتر بهبود رنگی استفاده نشود، یک لایه سبز یا آبی در عکس ایجاد می‌شود.
نور جیوه: همانند نور لامپهای خیابان، ممکن است به نظر سفید بیاید. ولی ممکن است تصویر آبی /سبز به نظر بیاید.
فلاش الکترونیکی: برای ایجاد نورهای سفید طراحی شده‌اند، اما انواع مختلف آن با هم متفاوتند. برای اطمینان از اینکه هیچ رنگی روی عکس اضافه نمی‌شود، بررسی کنید که نور تولیدی فلاش که در منوال ذکر شده 5500K باشد.
نور یکی از اجزاء اساسی عکاسی است که نباید هیچگاه فراموش شود. اما با اطلاع از احساسی که می‌خواهید بر عکس حاکم باشد و داشتن دانش ابتدایی در مورد رنگها، انتخابهای ممکن و تاثیر آنها روی ترکیب بندی عکس دارای ابزاری خواهید بود که عکس خود را به هنر تبدیل نمایید.

 


  

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


مدیریت رنگها در دوربین دیجیتال و چاپ قسمت اول

سلام بر همه یک مقاله خوب در مورد مدیریت رنگ در عکاسی پیدا کردم که خودم خیلی لذت بردم و:
این روزها نیاز به مدیریت رنگها و بهبود کیفیت آنها بیش از پیش احساس می شود چرا که خیلی ها دوربین دیجیتال دارند و عکسهای خود را با نرم افزارهای حرفه ای ویرایش کرده و با پرینتر های جوهر افشان خوب چاپ می کنند.
در این نوشتار ابتدا مفاهیم اساسی مطرح در این زمینه مانند Color Gamut ، Profile ،Color Space ،Working Space و... را توضیح خواهیم داد و سپس روش قدم به قدم مدیریت رنگ در کامپیوتررا بیان خواهیم کرد.مفاهیم فوق الذکر همیشه برای کاربران مورد سوال و اشکال بوده است.با فهم این اصول و نیز طرز برخورد کامپیوتر با آنها ،به راحتی می توانید دارای سیستمی شوید که رنگها را به خوبی به شما نشان میدهد.
چرا به مدیریت رنگ نیاز داریم؟
قدرت تشخیص رنگ چشم انسان بسیار خوب است و میتواند محدوده وسیعی از رنگها را ببیند.اما دستگاههای ساخت بشر در این زمینه محدودیت دارند.عموما هیچ سیستم نمایشی یا چاپی قادر به تولید یک طیف رنگی حتی نزدیک به دید انسان نیز نیست.
از سوی دیگر دستگاههای مختلف از لحاظ تولید یا دریافت محدوده های رنگی با یکدیگر اختلاف دارند.مثلا یک پرینتر جوهر افشان خوب قادر به نمایش رنگهای سبز بیشتری نسبت به یک مانیتور می باشد. مانیتورهای CRT نسبت به LCD ها محدوده رنگی وسیعتری دارند. اسکنرهای مختلف و دوربینهای دیجیتال نیز محدوده های رنگی مختص به خود را دارند.
هنگامی که بخواهیم تصاویر را بین این دستگاهها جابجا کنیم ، تازه با مشکلات روبرو می شویم:عکسی را با دوربین دیجیتال گرفته ایم و سپس آنرا در مانیتوری که قادر به نمایش تمام طیف رنگی نیست ویرایش کرده ایم، سپس آنرا با پرینتری چاپ کرده ایم که رنگهای سبز بیشتری نسبت به مانیتور دارد اما نسبت به رنگهای دوربین محدود تر است.خب حالا که این دستگاهها با زبانهای رنگی مختلفی با یکدیگر صحبت می کنند ، چگونه انتظار داریم نتیجه کار برای ما رضایت بخش باشد؟

مدیریت رنگ برای همه افرادی که با تصاویر دیجیتال سر و کار دارند، لازم است. اما در موارد زیر اهمیت بیشتری پیدا می کند:
- در مورد دوربینهای دیجیتالی که قادر به گرفتن عکس در فضای کاری Adobe RGB هستند.(در این مورد توضیح خواهیم داد)
- افرادی که عکسهای دیجیتال خود را با نرم افزارهایی ویرایش می کنند که قادر به فهم فضاهای رنگی مختلف هستند.(مانند فتو شاپ)
- افرادی که عکسهای دوربینهای آنالوگ را اسکن میکنند.
- افرادی که با فرمت RAW عکس می گیرند.

Gamut
Gamut وسعت محدوده رنگی است که یک دستگاه خاص، قادر به تولید یا دریافت آن میباشد. دستگاههایی که Gamut وسیع دارند قادر به نمایش یا فهم وسعت رنگ بیشتری هستند.Gamut چشم انسان بسیار وسیع است.پرینتر جوهر افشان خوب نسبت به یک مانیتور، دارای Gamut وسیعتری در رنگ سبز است.مانیتورهای LCD ارزان قیمت دارای Gamut بسیار محدودی هستند. مدیریت رنگ روشی است که با آن می توانیم تصاویر را بین این دستگاههای مختلف (از لحاظGamut ) انتقال دهیم بدون آنکه تغییری در رنگها ایجاد شود.
برای آنکه کامپیوتر رنگ را بشناسد ، باید به صورت عدد بیان شود.هر رنگ ،حاصل ترکیب 3 رنگ اصلی قرمز R ، سبز G و آبیB است.پس میتوان آنرا به صورت نسبتی از این 3 رنگ اصلی بیان کرد.اگر مقیاس را 0 تا 100 در نظر بگیریم ، رنگ قرمز (100,0,0) ، آبی (0,0,100) و زرد (100,100,0) خواهد بود.
در اینجا مشکلی پیش می آید: وقتی که رنگ سبز خالص(0,100,0) در مانیتور و پرینتر با یکدیگر فرق دارد، پس فایده این اعداد چیست؟
برای حل این مشکل به مفهومی بنام Color Space نیاز داریم.

Color Space
برای فهم این موضوع ،تمام رنگهایی که انسان قادر به دیدن آنها است را به صورت یک جسم 3 بعدی تجسم می کنیم.به این صورت که مثلثی را در نظر بگیرید که در هر راس آن یکی از 3 رنگ اصلی قرار دارد.سپس در قسمت بالا و پایین این سطح مثلثی،2 نقطه را اضافه می کنیم که نماینده رنگهای سفید و سیاه هستند و از این 2 نقطه خطوطی را به رئوس مثلث می کشیم.حاصل یک جسم 3 بعدی به صورت 2 هرم مثلثی است که در قاعده به هم وصل هستند.راس بالایی این جسم نماینده رنگ سفید ، راس پایینی نماینده رنگ سیاه و 3 راس مثلث قاعده نماینده 3 رنگ اصلی هستند.بین این رنگها،تمام طیف رنگی قابل دید انسان قرار خواهد گرفت.این جسم را فضای رنگی (Color Space) چشم انسان فرض کرده و آنرا (hc ) مینامیم.اگر رنگی خارج از این فضا باشد، توسط چشم انسان رویت نمی شود یا بصورت نزدیکترین رنگ موجود در این فضا تشخیص داده می شود.
حال فضای رنگی مانیتور را بصورت یک جسم 3 بعدی کوچکتر داخل این فضا در نظر گرفته و آنرا (mc) مینامیم.همین کار را می توانیم با دوربین دیجیتال ، اسکنر و پرینتر نیز انجام دهیم.تمام این وسایل دارای Gamut محدودتری نسبت به انسان هستند و طبیعتا داخل این فضا قرار خواهند داشت و چون با یکدیگر نیز اختلاف دارند به صورت اجسام 3 بعدی با اندازه های مختلف خواهند بود که البته اشتراکاتی نیز دارند.مقیاس نامگذاری رنگها به صورت 3 عددی در مورد هر دستگاه مختص خود است.مثلا سبز ترین رنگ ممکن در فضای رنگی پرینتر (pc) به صورت (0,100,0) و سبز ترین رنگ ممکن برای مانیتور در فضای رنگی خود (0,100,0) ‌است. اما اگر نقطه معرف سبز خالص پرینتر را در فضا علامتگذاری کنیم و عدد مربوط به آن نقطه را در فضای مانیتور بخوانیم ،ممکن است عددی مثل (5,90,10) شود و یا همین رنگ در فضای رنگی انسان به صورت (15,85,5) شود.
هدف از این توضیحات این بود که اولا مفهوم فضای رنگی را درک کنیم و ثانیا (حداقل در تئوری) راهی برای تبدیل رنگ از یک دستگاه به دستگاه دیگر بیابیم.

Working Space
برای آنکه تصاویر به درستی در کامپیوتر نمایش داده شوند،باید اطلاعاتی راجع به Color Space دستگاهی که آنها را تولید کرده، داشته باشند . از سوی دیگر کامپیوتر نیز باید قادر به فهم و مدیریت این اطلاعات باشد.
Working Space یا فضای کاری، در حقیقت یک فضای رنگی فرضی(و بالطبع جزئی از فضای رنگی چشم انسان) است که برای سهولت کار ، تمام فضاهای رنگی دیگر را بر اساس آن تعریف می کنند تا برای کامپیوتر قابل شناسایی باشد.
فضاهای کاری متفاوتی وجود دارد که 2 مورد از آنها بیشترین کاربرد و معروفیت را دارند:
sRGB و ِAdobeRGB

sRGB
sRGB یا RGB استاندارد با Gamut اکثر مانیتورهای CRT و پرینترها تطابق دارد.یعنی اگر تصویری با فضای کاری sRGB بیان شود، کم و بیش در اکثر مانیتورها خوب به نظر می رسد و با اکثر پرینتر ها به خوبی چاپ می شود.

AdobeRGB
AdobeRGB نسبت به sRGB وسیعتر است.این فضای کاری نسبت به فضای رنگی اکثر مانیتورها و پرینتر ها وسعت بیشتری دارد.اگر تصویری در این فضای کاری دارای یک رنگ خالص باشد ، در صفحه مانیتور یا چاپ، آنرا به صورت خالص ترین رنگ ممکن خواهید دید.اما برای ایجاد تطابق با Gamut های محدود این وسائل نیاز به دستکاری بیشتری دارد.اگر تصاویرAdobeRGB را با دستگاهی مشاهده کنید که فضاهای رنگی را نمیفهمد، اشباع رنگها کمتر خواهد شد.
خیلی ها فکر میکنند که اگر عکسی را در فضای AdobeRGB بگیرند ،‌رنگها واقعی تر است.درست است که در فضای AdobeRGB بعلت وسعت بیشتر،رنگهای بیشتری قابل دریافت است،اما حرفه ای ترین مانیتورهای دنیا نیز قادر به نمایش همه رنگهای این فضا نیستندو بنابراین تصویر در مانیتور به گونه ای دیگر نسبت به اصل خود نمایش داده خواهد شد.و این تازه در موردیک مانیتور حرفه ای با تنظیم صحیح رنگ است وگرنه در مواردی غیر از این ، تصویر بسیار متفاوت از اصل خود خواهد بود.

Profile
Profile در حقیقت روشی است برای تبدیل ریاضی فضای رنگی یک دستگاه به فضای رنگی قابل دید انسان hc. پروفایل به کامپیوتر می گوید که چگونه یک دوربین، پرینتر ، مانیتور و اسکنر رنگها را نشان میدهند یا دریافت میکنند.


تبدیل فضاهای رنگی

ادامه مطلب...

  

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


فرض کنید وارد یک مغازه فروش کامپیوتر شده اید و می خواهید یک پرینتر بخرید! چه پرینتری انتخاب می کنید؟ چه مشخصاتی برای شما اهمیت دارد اصلاً آن را برای چه کاربردی می خواهید؟

همه روزه افراد زیادی تعدادی پرینتر برای استفاده شخصی یا حرفه ای می خرند. نوع پرینتری که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که از چه چیزی می خواهید پرینت بگیرید، متن یا گرافیک یا عکس سیاه وسفید؟ اگر بیشتر از متون پرینت می گیرید و تعداد این متون هم زیاد است یک پرینتر لیزر سیاه و سفید برای شما بسیار مناسب است اما برای پرینت گرفتن از عکس ها یا تصاویر گرافیکی احتیاج به یک پرینتر رنگی جوهر افشان (جوهر پاش ) یا در صورت امکان یک پرینتر لیزر رنگی دارید.

پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزر رنگی

پرینترهای جوهر افشان با پاشیدن نقاط کوچک جوهر در یک ورق کاغذ کار می کنند. که باعث بوجود آمدن تصاویر رنگی یا سیاه و سفید و در بعضی مواقع عکاس هایی با کیفیت می شود. هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوط تیز ممکن است مشکل داشته باشند بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن است آن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد.

اکثر پرینتر های معمول جوهر افشان سه رنگ دارند که برای ساختن رنگهای مختلف از آنها استفاده می شود. و در بعضی از پرینتر ها برای ساختن رنگ سیاه هم از همین سه رنگ استفاده می شود که باعث مصرف زیاد جوهر می شود و علاوه بر آن رنگ سیاهی که به این صورت تولید می شود یا به آبی و یا به سبز تمایل دارد که برای پرینت گرفتن از یک متن ایده آل نیست. برای اینکه در یک پرینتر جوهر افشان رنگ سیاه را بدرستی داشته باشید احتیاج به پرینتری دارید که یک کارتریج مجزا برای رنگ سیاه داشته باشد. که در این حالت حداقل دو کارتریج باید وجود داشته باشد. یکی برای سه رنگ اصلی ( آبی - قرمز - سبز ) و یکی برای سیاه که به CMYK معروف است. بهترین ساختار برای یک پرینتر جوهر افشان کارتریجهای مجزا برای هر رنگ است که در صورت لزوم فقط کارتریجی را که رنگ آن تمام شده عوض می کنید.

یک عکس خوب بوسیله یک پرینتر CMYK چاپ می شود و برای عکسهای با کیفیت حرفه ای به یک پرینتر شش رنگ احتیاج داریدکه یک آبی روشن و یک قرمز روشن علاوه بر رنگهای ذکر شده دارد. این نوع پرینتر برای برای چاپ عکس بسیار عالی بوده ولی برای پرینت گرفتن از یک متن ضعیف عمل می کند. بخاطر داشته باشید که هر چند پرینتر های جوهر افشان کیفیت بالا عکس های با کیفیتی را می توانند چاپ کنند اما مصرف جوهر آنها هم بالاست بنابراین یکی از فاکتورهای مهم مصرف جوهر آنهاست که بر قیمت عکس چاپ شده تاثیر دارد.

اما پرینتر های جوهر افشان بهترین پرینتر های موجود نیستند سرعت آنها 2 تا 3 صفحه در دقیقه برای پرینت متن است و برای چاپ هر صفحه گرافیک و عکس 2 تا 3 دقیقه زمان احتیاج دارد. طبیعتاً قیمت این پرینتر ها با افزایش سرعت پرینتر افزایش پیدا می کند به هر حال پرینتر های جوهر افشان از نظر قیمت با بودجه بسیاری از افراد سازگار است. البته همه پرینتر های جوهر افشان ارزان نیستند و پرینتر جوهر افشان با قیمت 1500 دلار هم در بازار یافت می شود.

یک انتخاب گرانتر برای پرینت رنگی پرینتر لیزر است که از تونر CMYK برای خلق تصویر استفاده می کند. این پرینترها تصاویر گرافیکی و عکسهای با کیفیت فوق العاده عالی چاپ می کنند. به همان خوبی که خطوط تیز متن را پرینت می گیرند. سرعت آنها هم قابل توجه است 6 تا8 صفحه در یک دقیقه برای یک متن و یک صفحه در دقیقه برای برای برای پرینت از از تصاویر گرافیکی و عکس ها. ولی یک پرینتر لیزر رنگی بسیار گران است. به طوریکه ارزان ترین پرینتر لیزری از گرانترین پرینتر جوهر افشان هم گرانتر است. البته در یک پرینتر لیزر رنگی هزینه چاپ هر برگ ارزان تر از پرینتر جوهرافشان است. و اگر قرار است تعداد زیادی پرینت رنگی داشته باشید باید در خرید پرینتر همه این نکات را در نظر بگیرید.



پرینتر های لیزر سیاه و سفید

پرینترهای لیزر سیاه و سفید اساس کارشان مانند دستگاه فتوکپی است پرینتر لیزر یک متن را با فونت های تیز به خوبی و سرعتی برابر 6 تا 8 ورق در دقیقه و برای تصاویر گرافیکی با سرعت 2 ورق در دقیقه چاپ می کند. این پرینترها برای چاپ متن بهترین انتخاب هستند بخصوص اگر متون با خط ریزتر از حد معمول یا درشت تر از حد معمول سر و کار دارید. قیمت تمام شده پرینت برای هر صفحه هم بسیار ارزان است و از کاغذ معمولی هم به راحتی پرینت می گیرند با اندازه های مختلف کاغذ هم نسبت به پرینتر های دیگر بی دردسر ترند. قیمت آن مناسب است و اگر به پرینت رنگی احتیاج ندارید بهترین انتخاب برای شما هستند.

 

فرق بین دستگاه چاپ ریسو و فتوکپی چیست؟
 از نظر فنی
 نحوه کار ریسو مکانیکی و نحوه کار فتوکپی مکانیکی مغناطیسی است
 از نظر تجاری و اقتصادی
هزینه تمام شده برای هر برگ کپی بسته به قیمت مواد مصرفی مقدارمشخص و تقریبا ثابتی است
هر برگ فتوکپی بدون احتساب هزینه کاغذ حدود 40 ریال است حال اگر 2 برگ فتوکپی شود هزینه ضرب در 2 می شود ومساوی 80 ریال است اگر 10 برگ کپی شود هزینه ضرب در 10 میشود و مساوی 400 ریال است و ...
در حالیکه در ریسو باز بدون احتساب هزینه کاغذ و مرکب که مقدار خیلی جزیی است هزینه پرینت توسط ریسو بیشتر شامل ارزش مستر مصرفی است و حدود 1500 ریال تا 3500 ریال بسته به مدل دستگاه می باشد حال این مقدار برای تیراز مختلف همیشه مقدار ثابتی است پس برای 2 پرینت توسط ریسو این مقدار تقسیم بر دو میشود و برای 3پرینت هزینه مستر تقیسیم بر 3 میشود و ...
مشاهده می شود که در ریسو هر چه تعدادپرینت زیاد باشد هزینه کاهش می یابد و با صرفه تر می شود یعنی رابطه معکوس بین هزینه تمام شده و تعداد پرینت است در حالیکه در فتوکپی هزینه با تعداد کپی رابطه مستقیم دارد.
در حالت کلی توصیه می شود برای تعداد کمتر از 50 نخسه از دستگاه فتوکپی استفاده شود و برای تعداد بیشتر از 50 عدد از دستگاه ریسو گراف استفاده گردد.


چگونه با دستگاه ریسو می شود چاپ رنگی انجام داد؟

هر دستگاه ریسو حاوی یک سیلندر است که فقط یک رنگ چاپ میکند اگر شما میخواهید چاپ رنگی انجام بدهید باید سیلندر اضافی داشته باشید که باز با هر سیلندر و نوع رنگ جوهر آن می توانید سیلندر را داخل دستگاه کرده و مسترگیری کنید و همان رنگ را چاپ کنید با اگر دو سیلندر اضافی داشته باشید قابلیت چاپ 2 رنگ اضافی خواهید داشت بخاطر داشته باشید که برای هر رنگ عملیات چاپ باید روی همان کاغذ تکرار شودمی توانید با تهیه سه سیلندر اضافی و انتخاب 3رنگ اصلی قرمز-آبی-زرد برای آنها و اشنا بودن با قوانین ترکیب رنگ کار تمام رنگی نیز داشته باشید در این حالت با ترکیب رنگهای اصلی انواع رنگها دیگر نیز تولید می شود فقط باید خاطر نشان شوم که برای انجام کار رنگی اول باید کیفیت ریسو 600 dpi باشد و دوم اینکه گونیای ریسوگراف باید بسیار دقیق باشد تا تداخلی در ترکیب رنگها ایجاد نشود .البته بعضی ریسوها مانند v8000 قابلیت چاپ دو رنگ همزمان را هم دارند .

اصول کاردستگاه چاپ ریسو

اگر دستگاههای پلی کپی در مدرسه را بیاد داشته باشید که معلم سوالات امتحانی را قبلاٌ در یک مو می استنسیل می نوشت بعد دور سیلندر دستگاه پلی کپی می پیچید یعد با چرخاندن دسته سیلندر بصورت دستی یا توسط یک دینام اقدام به تکثیر سوالات می کرد پیش رفته همان دستگاه پلی کپی الان دستگاه چاپ ریسو است منتها به جای مومی استنسیل از مستر استفاده می شود و عوض نوشتن بر روی مومی ترموهد دستگاه نوشته ها یا عکسها را بر روی مستر می نویسد بعد آن را بصورت اتوماتیک دور سیلندر می پیچد و نخسه ها با چرخاندن برقی سیلندرچاپ می شود.
قسمتی اولیه این فرآیند نخست با تبدیل اطلاعات یک نخسه اورجینال به دیتا الکترونیکی توسط یک لنزCCD و فرستادن این اطلاعات به تر موهد انجام میگیرد .

انواع ریسوگراف

رسوگراف بطور عمومی در 3 سایز A4-B4-AC که نشان دهنده سطح چاپ آن دستگاه می باشد

ترموهد چیست؟

مجموعه تجمعی از لامپ های حرارتی در ابعاد میکروسکپی است تعداد این لامپ های حرارتی بسته به dpi دستگاه متفاوت است( dpi نشان دهنده دقت تبدیل دیتای الکترونیکی به تعداد لامپهای حرارتی است ) هر چه دقت یک دستگاه بالاتر dpi آن بالاتر است و در نتیجه کیفیت چاپ دستگاه بالاتر خواهد بود حال هر گاه dpi یک دستگاه زیاد تر باشد تجمع لامپهای حرارتی در یک سطح ثابت زیادر تر خواهد بود برای جا گرفتن این لامپها در یک سطح ثابت تعداد آنها که زیادتر شد ابعاد لامپهای حرارتی هم باید کوچکتر باشد عملی که این لامپها انجام می دهند دیتای وارد شده که در ولتهای مختلف است را به حرارت تبدیل میکند این حرارت حدود 165 الی 195 سانتی گراد است .


 مستر چیست؟
رولی حدود 125 یا 100 یاردی بعرض بسته به نوع دستگاه
A4-B4-A3 بودن
است که از دولایه در ضخامت میکرونی تشکیل شده است:

1- لایه الیافی (کاغذ سلولزی)

2- لایه پلاستیکی پلی اتیلن

لایه الیافی : با پیجیدن مستر دور سیلندر لایه الیافی مرکب سیلندر را به خود جذب می کند و باعث استحکام لایه پلی اتیلنی مستر نیز می شود
لایه پلاستیکی: از ایزومرهای پلی اتیلن است که در حرارت 165 تا 195 سانتیگراد ذوب میشود
حال مکانیسم کار بدین گونه است که لامپهای حرارتی ترموهد دیتای CCD را به حرارت تبدیل می کنند و همزمان با عبور مستر لایه پلی اتیلنی مستر را ذوب می کنند قسمتهای ذوب شده مرکب هنگامیکه دور سیلندر می پیچند از خود عبور می دهند به هنگام عبور کاغذ پرس زیر سیلندر کاغذ را به دور سیلندر فشار می دهد و مرکب عبوری از درزهای سوخته شده جذب کاغذ می گردند .


 تر موهد خطدار چیست؟

هنگامیکه که ترموهد زیاد کار بکند بعضی از لامپ های مجتمع حرارتی آن می سوزند وقابلیت تولید حرارت را ندارند و نمی توانند مستر را بسوزانند اثر این نارسایی بصورت یک خط سفید وگاه بسیار باریک در طول کاغذ در قسمتهای چاپ شده مشاهده می شود ارزش ریالی ترموهد بسیار زیاد است و گاه به یک میلیون تومان هم می رسد لذا در موقع خرید دقت شود که ترموهد خط سفیدی در طول کاغذ نمی اندارد گاه این خطهای سفید چنان باریک است که تشخیص آنها سخت است برای مشاهده آنها(برای افراد مبتدی بدون انجام تست گیری) دستگاه را در حالت photo یا text/photo قرار می دهیم واز یک خط به ضخامت 2 یا 3 سانت یا بیشتر به رنگ خاکستری یا مدادی در عرض اسکنر قرار می دهیم ومستر گیری می کنیم کاغذ چاپ شده را بصورت اریب نگه داشته و با دقت نگاه میکنیم اگر خطوط سفیدی خط طوسی را قطع نکرده باشد یا خط سفیدی در طول کاغذ دیده نشود تر موهد دستگاه سالم است.

 

 

نکته حیاتی برای دارندگان پرینتر رنگی

نام: 66245378_2-HP-Deskjet-D1560-Cheap-Price-Islamabad.jpg نمایش: 23 اندازه: 7.3 کیلو بایت

در صورتی که شما پرینتر رنگی دارید اکیدأ به شما پیشنهاد میکنیم این 5 نکته اساسی و مهم را مطالعه کنید چرا که در صورتی که به این 5 ترفند اهمیت دهید و به آنها عمل کنید عمر پرینتر و جوهر آن را تضمین خواهید کرد.

حذف کردن خطوط اضافی:
مشکل: عکسی را چاپ کردهاید ولی میبینید که در آن خطوط اضافی دیده میشوند. این خطوط از کجا آمدهاند و چگونه از بین میروند؟


راه حل: در هنگام چاپ و عکس بیشترین تعداد سوزنهای جوهرافشان به کار گرفته میشوند. اگر همه آنها درست نباشند، حاصل سریعا مشهود خواهد بود که چشم سریعا به آنها پی خواهد بود. این مشکل وقتی بیشتر خواهد شد که به جای برگه معمولی از برگههای مخصوص عکس که چند لایه بوده و جوهر به صورت کنترل شده به آنها وارد میشود، استفاده کنید. ایجاد خطوط اضافی را به روش زیر میتوانید از بین ببرید:
قبل از چاپ عکس، تستی از سوزنهای جوهرافشان بر روی کاغذ معمولی به عمل آورید. برای این منظور میتوانید توسط گزینههای زیر اقدام کنید:
Control Panel->Printers and Faxes->Properties->General->Print Test page

به برگه تستی چاپ شده نگاهی بیاندازید، اگر خطوط دارای حفرههایی بودند، مجبورید که سوزنهای جوهرافشان را پاک کنید و سپس دوباره تست کنید. "البته فراموش نکنید که تمام اینکارها را قبل از تست کردن بر روی برگه چاپی مخصوص عکس که گران میباشد انجام دهید".

با وجود پاک کردن سوزنها هنوز کیفیت چاپ بد است. چکار باید کرد؟
مشکل: از پرینتر جوهری خود تنها گاهی وقتها استفاده میکنید. متاسفانه هنگام استفاده چنان کیفیت بدی به شما میدهد که حتی نمیتوانید، متوجه چیزی بر روی صفحه چاپ شده شوید. مطمئنا بخاطر مخزنهای خالی از جوهر نمیباشد چرا که آنها را امتحان کردهاید.
راه حل: در آن دسته از چاپگرهای جوهری که مغزی و هد چاپگر یک قسمت واحد را تشکیل میدهند، مشکل خشک شدن جوهر در هد چاپگر در حالتی که از دستگاه زیاد استفاده نشود، دیده میشود.
اگر میزان کثیفی سوزنهای چاپگر از یک حد مخصوص گذشته باشد، دیگر حتی با پاک کردن سوزنها نیز کاری از دست شما ساخته نیست. در بهترین حالت، کارتریج مورد نظر را از دستگاه خارج کرده و هد چاپگر را (ترفندستان) با دستمال تمیز و خیسی پاک کنید. برای خیس کردن دستمال از آب معدنی استفاده کنید، چرا که مواد درون آب لوله میتوانند دوباره باعث گرفتگی سوزنها شوند. اگر این کار هم به شما کمک نکرد، با مسئولیت خودتان میتوانید کمی خشنتر پیش بروید:
دستکاری و پاکسازی درونی با مواد پاک کننده شیشه یا نگه داشتن هد چاپگر در آب گرم.
سوزنهای جوهرافشان به علت گرما خود را کمی باز کرده و جوهر خشک شده نیز از بین میرود.

هد چاپگر را شخصأ پاک کنید:
مشکل: فرض کنیم که در چاپگر شما کارتریج و هد چاپگر از هم جدا میباشند و به جز آن هم اجازه بیرون آوردن هد از چاپگر به شما داده نمیشود. بسیار کثیف شده است و میخواهید آنرا تمیز کنید. اما به سوزنها دسترسی ندارید.
راه حل: بعضی از هدهای چاپگرها مثلا در گروه Epson-Stylus در دستگاه به صورت پایدار نصب شدهاند و پیشنهاد هم نمیکنیم آنها را باز کنید. اما باز هم راهی برای تمیز کردن هد از همه کثیفیها وجود دارد. ولی قبل از آن باید از حالتی که در آن ایستاده است خارج شود، چرا که در غیر اینصورت هیچ امکان حرکتی برای آن نخواهد بود. برای باز کردن این قفل، پرینتر را روشن کرده و به محض خارج شدن هد پرینتر از مکان ایستاده خود، پرینتر را از برق بکشید. اکنون دیگر هد چاپگر قابل تکان دادن است.
اکنون دستمال تمیز و خیسی را زیر هد کشیده و با یک دست آن را محکم نگه داشته و با دست دیگر هد را به جهات مختلف حرکت دهید. اگر وقت داشتید مکان اولیه در پرینتر که هد را از آنجا برداشتید، نیزتمیز کنید. بنا به تجربه ما، در این مکان نیز بخشی از جوهرهای خشک شده که با گردو خاک نیز مخطوط شده است وجود دارند.
هنگامی که همه چیز را تمیز کردید، سیم برق را به پریز وصل کنید. چاپگر دوباره روشن میشود برای اطمینان میتوانید برگهای را بصورت تست چاپ کنید.

اگر بیش از حد با جوهر اقتصادی رفتار کنید، برایتان گران تمام میشود:
مشکل: وقت تمیز کردن هد چاپگر را نداشته و به این علت مجبور به خریدن فشنگهای جدید شدهاید. البته با اینکه هنوز هم جوهر در کارتریج قدیمی شما وجود داشته است. میخواهید مانع از تکرار این موضوع شوید.
راه حل: کمتر صرفهجویی کرده و بیشتر چاپ کنید تا بتوانید در جوهر صرفهجویی کنید. کمی عجیب به نظر میرسد اما درست است.
دلیل: کسی که کم چاپ میکند، به احتمال زیاد به جوهر بیشتری نیاز خواهد داشت چرا که با هر بار پاک کردن هد و سوزنها، مقداری جوهر نیز تلف میشود.
اگر جوهر از زمان چاپ قبلی (ترفندستان) در سوزنهای جوهرافشان خشک شده باشد، حتی ممکن است که احتیاج به چند بار پاک کردن باشد تا بتوانید کیفیت مطلوب را در چاپ خود ببینید.
ناگفته نماند که چاپگرهای جوهری در حقیقت صرفهجو نیستند. بلکه جوهر زیادی را هم مصرف میکنند تا بتوانند سوزنها را دوباره خالی کنند. شما در صورتی که مرتبا از پرینتر خود استفاده کنید، مانع از این عمل میشوید. حتی چاپ صفحاتی از اینترنت نیز کافی میباشد، خوبی این صفحات این است که با توجه به وجود عکس و متن، ترکیب عالی برای تمیز نگهداشتن سوزنها خواهید داشت.

مسیر عبور هد چاپگر:
مشکل: شما از چاپ پرینتر خود راضی نیستید. حروف کشیده شده به نظر میرسند، عکسها ظرافت مورد نظر را ندارند و خطوط بسیار کثیفند.
راه حل: اگر چنین چیزهایی برای شما مهم میباشند، در بیشتر وقتها مسیر گذاری هد چاپگر به شما کمک میکند. بنا به مدل پرینتری که استفاده میکنید در گزینههای زیر مراجعه کنید:
Control Panel->Printers and Faxes->Properties->General

بیشتر مدلها احتیاج به چند برگ کاغذ A4 برای این کار دارند. برای مثال مدل Epson Stylus C86 چهار صفحه A4 را احتیاج خواهد داشت تا عمل alignment را انجام دهد. برگهها هم بدون هیچ مشکلی هم در رو و هم در پشت به چاپ میرسند . این کار باعث صرفهجویی در مصرف کاغذ میشود

  

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


هشدار درباره عوارض جسمانی استفاده از لپ‌تاپ

 

هشدار درباره عوارض جسمانی استفاده از لپ‌تاپ

کاربرد رایانه با وجود مزایای فراوان تبعات منفی هم دارد. کافی است به هشدارهای گاه‌به‌گاه پزشکان درباره پیشگیری از بیماری‌های ناشی از نشستن‌های طولانی و خیره شدن به صفحه مانیتور توجه کنید.

کاربرد رایانه با وجود مزایای فراوان تبعات منفی هم دارد. کافی است به هشدارهای گاه‌به‌گاه پزشکان درباره پیشگیری از بیماری‌های ناشی از نشستن‌های طولانی و خیره شدن به صفحه مانیتور توجه کنید.

 

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان، نحوه استفاده از لپ‌تاپ و موقعیت قرار گرفتن افراد باعث فشار بر عضلات، تضعیف گردن، شانه‌ها و مصدومیت دست می‌شود.محققان دانشگاه کارولینای شمالی می‌گویند: جدا نبودن کیبورد از مانیتور سبب افزایش احتمال بروز عوارض جسمانی می‌شود.

دکتر کوین کارنیرو یکی از پزشکان دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی می‌گوید: در موقعیت نامناسب قرار گرفتن بدن و انگشتان دست می‌تواند باعث آسیب در اعصاب مچ دست شود. موقعیت نامناسب گردن و شانه‌ها به هنگام استفاده از لپ‌تاپ نیز بر عضلات فشار می‌آورد و باعث گرفتگی شان می‌شود.

کاربرد رایانه با وجود مزایای فراوان تبعات منفی هم دارد. کافی است به هشدارهای گاه‌به‌گاه پزشکان درباره پیشگیری از بیماری‌های ناشی از نشستن‌های طولانی و خیره شدن به صفحه مانیتور توجه کنید.

محققان می‌گویند هنگام کار با لپ‌تاپ اگر بیش‌ازحد به جلو خم شوید، بر شانه و عضلات گردن به‌علت تحمل وزن سر فشار زیادی وارد می‌شود. به همین علت هنگام کار با لپ‌تاپ پشت خود را تا حد امکان صاف نگه دارید و از خم شدن روی صفحه کلید بپرهیزید. برای یادآوری این نکته یک تکه کاغذ روی صفحه نمایش بچسبانید و هربار که آن را می‌بینید وضعیت نشستن خود را تنظیم کنید.

هر نوبت، بیش از 45 دقیقه با لپ‌تاپ کار نکنید. پس از 45 دقیقه چند قدم راه بروید و با نرمش‌های ساده، گردن، بازو، مچ و دست و پا را حرکت دهید.

فاصله چشمان شما با صفحه نمایش باید بین 50 تا 60 سانتی‌متر باشد. سعی کنید چشمان شما با قسمت بالای صفحه نمایش طوری تنظیم شود که ستون فقرات‌تان صاف باشد.

اگر صفحه نمایش در یک خط مستقیم قرار بگیرد برای چشمان شما راحتی بیشتری به همراه خواهد داشت و برای جلوگیری از خستگی چشم هر 30 دقیقه به مکانی دور نگاه کنید.موقع استفاده از لپ‌تاپ حتی‌المقدور سعی کنید آن‌را روی پای خود نگذارید و مانند یک رایانه خانگی آن را روی میز بگذارید و با نشستن روی صندلی کار خود را با این نوع رایانه قابل حمل انجام دهید.ارتفاع صندلی باید 41 تا 51 سانتی‌متر و در حد امکان قابل تنظیم باشد. رویه صندلی باید از جنسی باشد که به‌اصطلاح بتواند تنفس کند، هوا را از خود عبور دهد و موجب تعریق نشود.

عرض پشتی صندلی باید حداقل 32 تا 36 سانتی‌متر و ارتفاع آن حداقل 95 تا 110 سانتی‌متر باشد. پشتی صندلی باید قوس مقعر داشته باشد تا گودی کمر به‌راحتی در آن جای بگیرد.صندلی‌های مورد استفاده در کار با لپ‌تاپ و رایانه بهتر است دسته‌دار و دسته آن با ارتفاع میز کار مطابقت داشته باشد.

از دیگر شرایط مهم کاری هوای تازه در زمان کار با لپ‌تاپ است. استفاده از تهویه مطبوع اثر چشمگیری در جلوگیری از خستگی کار با رایانه دارد. دمای مناسب 19 تا 23 درجه سانتی‌گراد برای کار مناسب است

برای جلوگیری از بی‌حسی پا می‌توانید از زیرپایی استفاده کنید. کفپوش چوبی یا پلاستیکی در محیط کار نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن دارد.همچنین هنگام کار با رایانه توجه داشته باشید که مچ دست شما نباید در حالت خم قرار گیرد و در زمان استفاده از صفحه کلید، ماوس و سایر وسایل ورودی، مچ باید در امتداد ساعد باشد تا دچار عوارض مزمن مچ دست نشوید. به‌طورکلی هنگام کار با رایانه، بازوها و آرنج‌ها زمانی آرامش دارند که نزدیک بدن باشند!

 


  

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


استفاده ی طولانی تر از باطری لپ تاپ 

 آیا باطری لپ تاپ شما بطور پبوسته نیاز به شارژ دارد؟ با رعایت 7 پیشنهاد زیر در هنگام اجرای ویندوز XP می توانید استفاده ی طولانی تری از باطری لپ تاپ خود بکنید:

 

1- ابتدا بایستی مطمئن شوید که باطری لپ تاپ شما بطور کامل شارژ نگه می دارد. برای این منظور ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کنید سپس باطری را چندین ساعت شارژ کنید. سپس کابل شارژ را از لپ تاپ خود جدا کنید و یک لپ تاپ را روشن کنید. آنگاه با کمک دفترچه راهنمای سازنده ظرفیت باتری خود را آزمایش کنید.

2- اگر با شبکه در ارتباط هستید، هر وقت که لازم شدOffline شوید. ارتباطات شبکه ای می تواند از باطری شما توان زیادی بکشد.

3- وسایلی مانند فلش را که به USB متصل می شوند، هنگامی که استفاده نمی شوند، از USB جدا کنید؛ چرا که این وسایل می توانند برق بسیار زیادی مصرف کنند. حتی بعضی از این دستگاه ها برای شارژ خود از USB استفاده می کنند. و باتری خود را از طریق باتری لپ تاپ شما شارژ می کنند.

4- برنامه هایی وجود دارند که در پس زمینه ی کار شما اجرا می شوند، این برنامه ها هنگام راه اندازی سیستم عامل شما به صورت اتوماتیک راه اندازی و فعال می شوند. مانند ساعت یا دیسک دیفراگمنتر یا حتی یک دیکشنری آنهایی را که لازم ندارید غیر فعال سازید. اما برنامه هایی مانند فایروال یا آنتی ویروس را هرگز غیر فعال نکنید، زیرا ممکن است منجر به خطرات امنیتی شود!

5- اسکرین سیور خود را عوض کرده و اسکرین سیور بدون عکس (Blank Screen) بگذارید. وقتی کامپیوتر شما کار خاصی انجام نمی دهد، نیازی نیست شارژ باطری را با نمایش تصاویر آتش بازی یا متون بسیار بزرگ هدر دهید.

6- اگرچه نباید برنامه ی آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید، اما تا وقتی لپ تاپ را به برق متصل نکرده اید، سیستم خود را اسکن کامل نکنید. برای اسکن جاسوس افزارها (Spyware) نیز به همین ترتیب.

7- مهمتر از همه، هنگامی که از کامپیوتر خود استفاده نمی کنید، آنرا خاموش (Shotdown)، آماده باش (Stanby) یا hibernate کنید.

** نکته: توجه داشته باشید که نحوه برخورد با باتری در هنگام شارژ باید به نوع آن و دفترچه راهنما توجه کافی داشته باشید. مثلاً باتری هایی وجود دارند که اگر خیلی دشارژ شوند فاسد می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند.
ارسال در : سخت افزار

 


 

5 روش کاربردی برای افزایش عمر لپ تاپ

 
اگر از لپ تاپ خود به خوبی مراقبت کنید بدون شک عمر مفید آن بیشتر خواهد شد و کمتر لنگ تعمیر آن خواهید شد. کل کار هایی را که باید انجام دهید را در 5 روش ساده و کاربردی برای خوانندگان خلاصه کرده ایم تا مورد استفاده دوستان عزیز قرار گیرد.

1- از یک سطح صاف و سخت استفاده کنید. لپ تاپ کامپیوتری بسیار جمع و جور و کوچک است، که فضای خالی کمی بین قطعات با یکدیگر و با بدنه وجود دارد. بنابراین بیشتر گرمای تولید شده توسط این تجهیزات باید از زیر و اطراف بدنه لپ تاپ خارج شود. بنابراین اگر سطح زیر لپ تاپ صاف و سخت باشد. فضای کافی برای تهویه هوای گرم وجود دارد. بعضی افراد عادت دارند با لپ تاپ در رختخواب کار کنند ولی با قرار دادن آن بر روی تشک نرم نه تنها همین مسیر محدود برای تهویه هوای گرم مسدود می شود بلکه خاصیت عایقی رختخواب سبب می شود سطح زیرین لپ تاپ شما به شدت گرم شود که این معضل می تواند صدمه جدی به لپ تاپ یا نوت بوک شما وارد کند.

2- برای نگهداری لپ تاپ از کیف استفاده کنید. استفاده از کیف لپ تاپ بخصوص برای افرادی که زیاد مسافرت می کنند، حیاتی است. این کیف ها دارای یک لایه بالشتک و یک لایه محافظ است که از نوت بوک شما در برابر ضربه، خراشیدگی، تکان های شدید و لرزش محافظت می کند. و اگر یک کیف لپ تاپ با کیفیت و ضد آب داشته باشید در صورتیکه در زیر باران گیر بیفتید مشکل نفوذ آب را نخواهید داشت. و اگر نا خواسته لپ تاپ از دست شما بیفتد احتمال صدمه دیدن یا صدمه جدی دیدن آن بسیار کمتر است. فایده دیگر استفاده از کیف نفوذ کمتر گرد و خاک به داخل آن است بنابراین خنک کاری آن بهتر انجام خواهد گرفت. بهتر است یک پارچه یا کاور مناسب در کیف لپ تاپ خود داشته باشید و وقتی که می خواهید لپ تاپ خود را خاموش کرده مدت طولانی روی میز رها کنید، بهتر است روی آن را بپوشانید تا گرد خاک بداخل آن نفوذ ننماید.

3- از کولر لپ تاپ استفاده کنید. کولر لپ تاپ یک وسیله مسطح است که داخل آن فن وجود دارد و به تهویه و خنک کاری لپ تاپ کمک می کند و در زیر آن قرار می گیرد. این کولر ها تغذیه الکتریکی خود را از پورت USB لپ تاپ تامین می کنند. کولر لپ تاپ یک وسیله با قیمت مناسب است که راه حل خوبی برای مشکل اضافه دمای لپ تاپ است. برتری دیگر این روش فراهم کردن یک سطح صاف و سخت است بنابراین می توانید لپ تاپ گرانقیمت خود را در رختخواب هم بدون نگرانی استفاده کنید.

4- اگر لپ تاپ خود را استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. بر خلاف کامپیوتر های رومیزی لپ تاپ ها به گونه ای طراحی نشده اند تا یک کامپیوتر دائم کار باشند. کامپیوتر شخصی شما می تواند چند هفته به طور مداوم کار کند تا مثلاً فایل های ویدیویی مورد نظر شما را از اینترنت دانلود کند. ولی لپ تاپ چنین کامپیوتری نیست. بنابراین بهتر است هر گاه از آن استفاده نمی کنید، خاموشش کنید. پیشنهادی که برای جلوگیری از روشن ماندن زیاده از حد لپ تاپ می تواند مفید واقع شود استفاده از تنظیمات Power Option در کنترل پنل ویندوز است. این قابلیت برای مدیریت مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از آن برای خاموش کردن ابتدا هارد دیسک و سپس خود لپ تاپ استفاده کنید.

5- با لپ تاپ نخورید و نیاشامید. خوردن و آشامیدن در اطراف لپ تاپ را غدقن کنید. یا آنرا سر میز غذا نگذارید. تکه های غذا می تواند از میان کلید های صفحه کلید به داخل قطعات لپ تاپ نفوذ کند. و یک لپ تاپ کثیف که تکه های غذا به داخل آن نفوذ کرده است محل مناسبی برای لانه کردن حشرات است. و اگر نوشیدنی شما روی لپ تاپ بریزد به احتمال زیاد صدمه جدی خواهد دید. زیرا مایعات سبب بروز اتصالی در مادربرد، هارد دیسک، پرسسور و... می شود. به این ترتیب از دست دادن اطلاعات و صدمه دائمی به قطعات مهم لپ تاپ خود را تجربه خواهید کرد. که در اکثر مواقع هزینه تعمیر آن از خرید یک لپ تاپ نو گرانتر تمام می شود.


 


  

 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


بررسی فناوری چاپ بدون نیاز به جوهر

بدون جوهر چاپ کنید

در جهانی که استفاده از کاغذ بشدت رو به کاهش است، شاید بتوان منسوخ شدن چاپ را پیش‌بینی کرد. اما این اتفاق شاید هرگز نیفتد، زیرا خواندن از روی صفحه نمایش رایانه موجب خستگی چشم می‌شود و مردم ترجیح می‌دهند به جای این کار، کتاب یا روزنامه در دست بگیرند که این موضوع باعث ماندگاری و بقای فناوری چاپ می‌شود. از طرف دیگر ما می‌توانیم این کار را بدون جوهر انجام دهیم.

بگذارید با این واقعیت روبه‌رو شویم که جوهر کثیف، گران و هزینه بر است. آیا بهتر نیست آن را حذف کنیم؟ بعضی از فناوری‌های قدیمی و جدید فرصتی برای این کار فراهم کرده‌اند. البته این که آیا این روند واقعا بدون جوهر است یا نه، بستگی به تعریف شما از جوهر دارد.

جوهر واقعی از یک رنگ (dye) یا رنگدانه (pigment) تشکیل شده است که می‌تواند آلی یا غیرآلی باشد. یک رنگ (dye) ماده رنگی است که در یک حلال مایع حل می‌شود، در حالی که یک رنگدانه (pigment) از مواد بسیار لطیف و گاهی اوقات از مواد پودری تشکیل می‌شود. ذرات رنگی حل نمی‌شوند و بیشتر در مایع معلق هستند. حلال و مایع که رنگ یا رنگدانه را نگه می‌دارد می‌تواند آب باشد یا حتی روغن‌ یا الکل‌[منبع:Evans].

بسیاری از روش‌ها از شیوه های سنتی و قدیمی گرفته تا گونه های جدید و مدرن به ما اجازه حذف جوهر را می‌دهد. روش های قدیمی چاپ از قبیل حکاکی به چیزی مانند جوهر نیاز ندارد. برای حکاکی از ابزاری جهت ایجاد نقش یا کندن کلمات یا تصاویر روی یک سطح سخت استفاده می‌شود. بنابراین، آنقدر که این ابزار برای ساخت یک لوح مناسب است مطمئنا برای کاغذهای رایج امروزی مناسب نخواهد بود؛ در نتیجه، این فرآیندی غیر عملی، سخت و گران است. فناوری دیگری که نیاز به جوهر ندارد، چاپ روی ورق فلزی داغ است. از ورقه فلزی به عنوان سطحی استفاده می‌کنند که با حرارت و فشار روی آن عمل چاپ انجام می‌شود. با این که این نوع چاپ بسیار جذاب است، اما برای تولید انبوه روشی مناسب نیست.

اما فناوری جدید به ما اجازه چاپی راحت و ارزان بدون نیاز به یک قطره جوهر را می‌دهد. این متد پیشرفته و جدید که نیازی به جوهر ندارد چیست؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید تا جواب این سوال را پیدا کنید.

جدیدترین روش چاپ بدون جوهر

این‌گونه به نظر می‌رسد که پیشینه چاپ به زمان اختراع جوهر تقریبا در 4000 سال پیش برمی‌گردد. اگرچه فرآیند چاپ، یعنی استفاده از جوهر روی کاغذ در مقیاس انبوه، یکی از مهم ترین پیشرفت‌های بشر است، اما حذف جوهر از این معادله می‌تواند فناوری مدرن چاپ را ساده کند.

برای مثال ماشین فکس حرارتی. این ابزار مفید تنها به استفاده از حرارت برای نوع خاصی از کاغذ حرارتی نیاز دارد تا متن یا تصویر را چاپ کند بدون مکانیسمی که به جوهر نیاز داشته باشد. این پرینتر ساده‌تر و با دوام‌تر است و هزینه کمتری برای نگهداری دارد و همچنین فضای کمتری نسبت به پرینترهای جوهری اشغال می‌کند. نوع دیگری از ماشین فکس حرارتی از نوار فلزی به جای جوهر استفاده می‌کند و نوار فلزی را روی کاغذ ذوب می کند تا متن چاپ شود.

همچنین دستگاه‌های فتوکپی متعارف در واقع از نظر فنی از جوهر برای چاپ استفاده نمی‌کنند. اگر شما تاکنون از یک دستگاه فتوکپی نگهداری کرده باشید، می‌دانید این دستگاه‌ها از ماده رنگی پودری به نام تونر استفاده می کنند. تونر با بار منفی شارژ شده ‌است و دستگاه کپی از الکتریسته ساکن برای چاپ استفاده می‌کند. دستگاه کپی از نور برای اندازه‌گیری و تشخیص چاپ در نسخه اصلی استفاده می‌کند و پودر تونر را روی مناطقی با بار مثبت می‌ریزد تا تصویر یا متن اصلی روی کاغذی جدید کپی شود.

دستگاه‌های فکس حرارتی و فتوکپی از فناوری های قدیمی محسوب می شوند و به جایگزینی جوهر نزدیک نخواهند شد. با وجود در دسترس بودن این دستگاه‌ها، مردم هنوز چاپ خوب و کیفیت ماندگار پرینترهای جوهری را ترجیح می‌دهند. با وجود این، دانشمندان در حال توسعه برخی دیگر از فرآیندهای جذاب چاپ هستند که جوهر را حذف می‌کند.

یکی از شرکت‌ها، Zink - (که مخفف دو کلمه جوهرink و صفر (zero) است- سال 2007 اعلام کرد فناوری‌ای را تکمیل کرده است که برای چاپ به جوهر نیازی ندارد و از کریستال های رنگ جاسازی شده در کاغذ استفاده می‌کند. این فرآیند تنها به پرینتر نیاز دارد تا مقدار مناسبی از حرارت را برای حساس کردن این کریستال‌ها به کار گیرد و چاپی با کیفیت تولید کند. از آنجا که هیچ نیازی به جوهر نیست، این کاغذ مخصوص به پرینترها اجازه می‌دهد تا به صورت فوق‌العاده‌ای کوچک باشند. برای آغاز کار خود، شرکت زینک با شرکت پلاروید (Polaroid)، شرکتی که در تولید فیلم‌های فوری پیشگام است، شریک شد تا پرینتر فوری عکس موبایل را که بدون جوهر است تولید کنند. این پرینتر بزرگ‌تر از یک بسته کارت نیست.

همچنین شرکت زیراکس (Xerox) ـ شرکتی که نامش مترادف با فتوکپی است ـ در حال توسعه روش‌های چاپ بدون جوهر است. هرچند این فرآیند تفاوت بنیادی با روش های قبلی ندارد. چاپ های بدون جوهر به عنوان چاپ های بادوام برای مدت طولانی شناخته نمی‌شوند، اما زیراکس این مانع را به یک سرمایه تبدیل کرده است. در واقع، آنها قصد دارند پرینتری بسازند که نیازی به جوهر نداشته و همچنین دارای قابلیت پاک شدن باشد.

در ادارات، بسیاری از افراد برگه‌ها را فقط برای یک بار مصرف یا کمتر از آن چاپ می‌کنند. برای این که این عمل مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست باشد، زیراکس کاغذی را توسعه می‌دهد که نیازی به جوهر ندارد و کاملا قابل استفاده مجدد است. این فناوری به این صورت کار می‌کند: زیراکس ابتدا کاغذ را از مواد شیمیایی عکاسی رنگی می‌پوشاند. این مواد شیمیایی وقتی کاغذ در معرض نور فرابنفش (UV) قرار می‌گیرد، تیره می‌شود. کارایی این مواد شبیه فرآیندی است که در عینک‌های آفتابی به کار رفته و باعث می‌شود این عینک‌ها وقتی در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند، تیره شوند و بتدریج در نور کم از این تیرگی کاسته می‌شود.

سپس چاپگر تنها با استفاده از نور فرابنفش که به نقاط مناسب تابیده می‌شود، عمل چاپ را انجام می‌دهد. از این چاپ می‌توان استفاده کرد و بعد از به کارگیری، آن را با استفاده از یک نور با طول موج دیگر فورا پاک کرد. در نمونه‌های اولیه این فناوری، متن چاپ شده به صورت خودکار 16 تا 24 ساعت بعد از چاپ پاک می‌شود. زیراکس اکنون در حال کار روی افزایش این مدت زمان است. در حالت ایده‌آل، متن هنگامی از بین می‌رود که کاربر بخواهد آن را به طور دستی پاک کند.

 


  

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

توجه فرمائید که لیست زیر تعدادی از پرینتر های افیس جت  شرکت اچ پی را نشان میدهد به همراه شماره کارتریجی که می تواند روی این چاپگر ها نصب گردد و در فرصت های که پیش می آید هر کدام از این شماره های کارتریج در اطلاعات فنی مربوط به هر پرینتر در سایت مهپا بطور جداگانه درج خواهد شد

این لیست فقط برای اطلاع رسانی است


کارتریج پرینتر های hp officejet

HP OfficeJet 300 - Officejet V40HP OfficeJet Printer

HP officejet 300 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP officejet 330 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP officejet 350 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP officejet 630 HP 29 Black Ink Cartridge 51629AA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP officejet 635 HP 29 Black Ink Cartridge 51629AA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP officejet 710 HP 29 Black Ink Cartridge 51629AA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP officejet 725 HP 29 Black Ink Cartridge 51629AA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP officejet 4110 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP officejet 4255 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP officejet 4355 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP 22XL Colour Ink Cartridge C9352C
HP 21 & HP 22 Ink Cartridges
HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP officejet 5110 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP officejet 5510 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP officejet 5610 HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP 22XL Colour Ink Cartridge C9352C
HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP officejet 6110 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP officejet 6210 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP officejet 6310 HP 92 Black Ink Cartridge C9362WN
HP 93 Colour Ink Cartridge C9361WA
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP officejet 6500 HP 920 Black Ink Cartridge CD971AA
HP 920XL Black Ink Cartridge CD975AA
HP 920XL Cyan Ink Cartridge CD972AA
HP 920XL Magenta Ink Cartridge CD973AA
HP 920XL Yellow Ink Cartridge CD974AA
HP officejet 7210 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP officejet 7410 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 96 Black Ink Cartridges C8767WA
HP 100 Grey Photo Ink Cartridge C9368AN
HP officejet 9110 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP officejet 9120 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP officejet 9130 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP officejet g55 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP officejet g85 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP officejet g95 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP officejet J3508 HP 702 Black Ink Cartridge CC660AA
HP officejet J3608 HP 702 Black Ink Cartridge CC660AA
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP 22XL Colour Ink Cartridge C9352C
HP officejet J4508 HP 901 Black Ink Cartridge CC653A
HP 901 Colour Ink Cartridge CC656A
HP officejet J4580 HP 901 Black Ink Cartridge CC653A
HP 901 Colour Ink Cartridge CC656A
HP officejet J4640 HP 901 Black Ink Cartridge CC653A
HP 901 Colour Ink Cartridge CC656A
HP officejet J4680 HP 901 Black Ink Cartridge CC653A
HP 901 Colour Ink Cartridge CC656A
HP officejet J5780 HP 74 Black Ink Cartridge CB335W
HP 74XL Black Ink Cartridge CB336W
HP 75 Colour Ink Cartridge CB337W
HP 75XL Colour Ink Cartridge CB338W
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP officejet J6480 HP 74 Black Ink Cartridge CB335W
HP 74XL Black Ink Cartridge CB336W
HP 75 Colour Ink Cartridge CB337W
HP officejet k60 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP officejet k80 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP officejet k7100HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP 96 Black Ink Cartridges C8767WA
HP 100 Grey Photo Ink Cartridge C9368AN
HP officejet pro 1150c HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP officejet pro 1170c HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP officejet pro 1175c HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP officejet pro 8000 HP 940 Black Ink Cartridge C4902AA
HP 940XL Black Ink Cartridge C4906AA
HP 940XL Cyan Ink Cartridge C4907AA
HP 940XL Magenta Ink Cartridge C4908AA
HP 940XL Yellow Ink Cartridge C4909AA
HP officejet pro 8500 HP 940 Black Ink Cartridge C4902AA
HP 940XL Black Ink Cartridge C4906AA
HP 940XL Cyan Ink Cartridge C4907AA
HP 940XL Magenta Ink Cartridge C4908AA
HP 940XL Yellow Ink Cartridge C4909AA
HP officejet pro K550 HP 88XL Black Ink Cartridge C9396A
HP 88XL Cyan Ink Cartridge C9391A
HP 88XL Magenta Ink Cartridge C9392A
HP 88XL Yellow Ink Cartridge C9393A
HP officejet pro K5300 HP 18 Black Ink Cartridge C4936A
HP 18 Cyan Ink Cartridge C4937A
HP 18 Magenta Ink Cartridge C4938A
HP 18 Yellow Ink Cartridge C4939A
HP officejet pro K5400 HP 18 Black Ink Cartridge C4936A
HP 18 Cyan Ink Cartridge C4937A
HP 18 Magenta Ink Cartridge C4938A
HP 18 Yellow Ink Cartridge C4939A
HP officejet pro K8600 HP 18 Black Ink Cartridge C4936A
HP 18 Cyan Ink Cartridge C4937A
HP 18 Magenta Ink Cartridge C4938A
HP 18 Yellow Ink Cartridge C4939A
HP officejet pro L7380 HP 18 Black Ink Cartridge C4936A
HP 18 Cyan Ink Cartridge C4937A
HP 18 Magenta Ink Cartridge C4938A
HP 18 Yellow Ink Cartridge C4939A
HP officejet pro L7500 HP 88XL Black Ink Cartridge C9396A
HP 88XL Cyan Ink Cartridge C9391A
HP 88XL Magenta Ink Cartridge C9392A
HP 88XL Yellow Ink Cartridge C9393A
HP officejet pro L7580 HP 88XL Black Ink Cartridge C9396A
HP 88XL Cyan Ink Cartridge C9391A
HP 88XL Magenta Ink Cartridge C9392A
HP 88XL Yellow Ink Cartridge C9393A
HP officejet pro L7590 HP 18 Black Ink Cartridge C4936A
HP 18 Cyan Ink Cartridge C4937A
HP 18 Magenta Ink Cartridge C4938A
HP 18 Yellow Ink Cartridge C4939A
HP officejet r45 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP officejet r65 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP officejet t45 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP officejet t65 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP officejet v40 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge


  

 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

توجه فرمائید که لیست زیر تعدادی از پرینتر های دسک جت شرکت اچ پی را نشان میدهد به همراه شماره کارتریجی که می تواند روی این چاپگر ها نصب گردد و در فرصت های که پیش می آید هر کدام از این شماره های کارتریج در اطلاعات فنی مربوط به هر پرینتر در سایت مهپا بطور جداگانه درج خواهد شد

این لیست فقط برای اطلاع رسانی است


کارتریج پرینتر های hp deskjet

HP Inkjet Inkjet 1000-deskjt1500

HP Business Inkjet

HP Business Inkjet 1000 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet 1000 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet 1200 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet 2000c HP 10 Magenta Ink Cartridge C4843AA
HP 10 Yellow Ink Cartridge C4842AA
HP 10 Cyan Ink Cartridge C4841AA
HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA

HP Business Inkjet 2230 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet 2280 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet 2300 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet 2500 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 10 Magenta Ink Cartridge C4843AA
HP 10 Yellow Ink Cartridge C4842AA
HP 10 Cyan Ink Cartridge C4841AA

HP Business Inkjet 2600 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA

HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA

HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet 2800 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA

HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA

HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA

HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Business Inkjet CP1700 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 11 Cyan Ink Cartridge C4836AA
HP 11 Magenta Ink Cartridge C4837AA
HP 11 Yellow Ink Cartridge C4838AA

HP Colour Copier
HP Colour Copier 170 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP Colour Copier 290 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP designjet

HP designjet 500 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 82 Cyan Ink Cartridge C4911A
HP 82 Magenta Ink Cartridge C4912A
HP 82 Yellow Ink Cartridge C4913A
HP designjet 750C HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA

HP designjet 755 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP designjet 800 HP 10 Black Ink Cartridge C4844AA
HP 82 Cyan Ink Cartridge C4911A
HP 82 Magenta Ink Cartridge C4912A
HP 82 Yellow Ink Cartridge C4913A
HP deskjet
HP deskjet 400 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP deskjet 420 HP 26 Black Ink Cartridge 51626

HP deskjet 450 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP deskjet 460 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP deskjet 460 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP deskjet 500 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP deskjet 520 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP deskjet 540 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP deskjet 550 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP deskjet 560 HP 26 Black Ink Cartridge 51626
HP deskjet 600 HP 29 Black Ink Cartridge 51629AA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 610 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 630 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 640 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 656 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 670 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 690 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 692 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 694 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 695 HP 20 Black Ink Cartridge C6614DA
HP 49 Colour Ink Cartridge 51649
HP deskjet 710 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 720 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 810 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 820 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP deskjet 825 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 17 Colour Ink Cartridge C6625AA
HP deskjet 830 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 840 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 17 Colour Ink Cartridge C6625AA
HP deskjet 845 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 17 Colour Ink Cartridge C6625AA
HP deskjet 850 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP deskjet 870 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP deskjet 880 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 890 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 895 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 920 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 930 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA

HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 940 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 948 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 950 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA


HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 960 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA

HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 970 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA

HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 990 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA

HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 1000 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP deskjet 1120 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP deskjet 1180 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 1220 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA

 

HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 1280 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA

HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 1600 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP Deskjet Printer 3320 -

HP Deskjet Printers

HP deskjet 3320 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3325 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3420 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3535 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3550 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3650 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3744 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3745 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3820 HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP deskjet 3845 HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP deskjet 3920 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet 3940 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet 5160 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP deskjet 5540 HP 92 Black Ink Cartridge C9362WN
HP 93 Colour Ink Cartridge C9361WA
HP deskjet 5650 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP deskjet 5650 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP deskjet 5650 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP deskjet 5652 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP deskjet 5740 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP deskjet 6122 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 6540 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP deskjet 6840 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP deskjet 9300 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP deskjet 9650 HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP deskjet 9800 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP deskjet 9860 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP deskjet D1360 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet D2320 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet D2560 HP 60 Black Ink Cartridge CC640W
HP 60XL Black Ink Cartridge CC641WA High Yield
HP 60 Colour Ink Cartridge CC643W
HP 60XL Colour Ink Cartridge CC644WA High Yield
HP deskjet D4160 HP 93 Colour Ink Cartridge C9361WA
HP 98 Black Ink Cartridge C9364
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP deskjet D4260 HP 74 Black Ink Cartridge CB335W
HP 74XL Black Ink Cartridge CB336W
HP 75 Colour Ink Cartridge CB337W
HP 75XL Colour Ink Cartridge CB338W
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP deskjet F370 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet F380 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet F2120 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet F2179 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet F2235 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet F2275 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet F2280 HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP deskjet D4280 HP 60 Black Ink Cartridge CC640W
HP 60XL Black Ink Cartridge CC641WA High Yield
HP 60 Colour Ink Cartridge CC643W
HP 60XL Colour Ink Cartridge CC644WA High Yield
HP deskjet plus HP 26 Black Ink Cartridge 51626
مستندات محصول

 

 


  

 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنرمرکز تعمیر چاپگر اچ پی hp

مرکز خدمات ماشین های اداری مهپا

زمانیکه چاپگر( پرینتر ) شما درست چاپ نمی گیرد  چه کاری باید انجام دهید

ما به شما پیشنهاد می کنیم یک تماس با ما داشته باشید و از 25 سال تجربه ما استفاده نمائید

تلفن شرکت مهپا  : 88814355 - 09351014461

کلیک برای ورود به سایت شرکت مهپا :  www.mahpa.com

آدرس : تهران - خیابان ایرانشهر جنوبی - روبروی دفتر پست - ساختمان 16 - طبقه سوم - واحد 6

شرکت مهپا مرکز تعمیر چاپگر آماده دادن مشاوره و رفع مشکلات پرینتر شما است

  .برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی پرینتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن و استفاده از اطلاعات فنی اسکنر اینجا کلیک کنید

قبل از استفاده ، راهنمای سایت را مطالعه کنید


 

شرکت مهپا مرکز تعمیر انواع پرینتر اچ پی ، کانن ، سامسونک و انواع اسکنر

توجه فرمائید که لیست زیر تعدادی از پرینتر های فتواسمارت شرکت اچ پی را نشان میدهد به همراه شماره کارتریجی که می تواند روی این چاپگر ها نصب گردد و در فرصت های که پیش می آید هر کدام از این شماره های کارتریج در اطلاعات فنی مربوط به هر پرینتر در سایت مهپا بطور جداگانه درج خواهد شد

این لیست فقط برای اطلاع رسانی است


کارتریج 2 hp photosmart cartridge list

HP Photosmart D5160-PSC2510


HP 98 Black Ink Cartridge C9364
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP 100 Grey Photo Ink Cartridge C9368AN
HP photosmart D5360 HP 74 Black Ink Cartridge CB335W
HP 74XL Black Ink Cartridge CB336W
HP 75 Colour Ink Cartridge CB337W
HP 75XL Colour Ink Cartridge CB338W
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP 100 Grey Photo Ink Cartridge C9368AN
HP photosmart D5460 HP 564 Black Ink Cartridge CB316WA
HP 564 Photo Black Ink Cartridge CB317WA
HP 564 Cyan Ink Cartridge CB318WA
HP 564 Magenta Ink Cartridge CB319WA
HP 564 Yellow Ink Cartridge CB320WA
In pack 1 each HP 564 Photo Black, Cyan,
Magenta, Yellow + 150 sheets paper
HP 564XL Black Ink Cartridge CB321WA
HP 564XL Photo Black Ink Cartridge CB322WA
HP 564XL Cyan Ink Cartridge CB323WA
HP 564XL Magenta Ink Cartridge CB324WA
HP 564XL Yellow Ink Cartridge CB325WA
HP photosmart D6160 HP 02 Black Ink Cartridge C8721WA
HP 02 Cyan Ink Cartridge C8771WA
HP 02 Magenta Ink Cartridge C8772WA
HP 02 Yellow Ink Cartridge C8773WA
HP 02 Light Cyan Ink Cartridge C8774WA
HP 02 Light Magenta Ink Cartridge C8775WA
HP photosmart D7160 HP 02 Black Ink Cartridge C8721WA
HP 02 Cyan Ink Cartridge C8771WA
HP 02 Magenta Ink Cartridge C8772WA
HP 02 Yellow Ink Cartridge C8773WA
HP 02 Light Cyan Ink Cartridge C8774WA
HP 02 Light Magenta Ink Cartridge C8775WA
HP photosmart D7360 HP 02 Black Ink Cartridge C8721WA
HP 02 Cyan Ink Cartridge C8771WA
HP 02 Magenta Ink Cartridge C8772WA
HP 02 Yellow Ink Cartridge C8773WA
HP 02 Light Cyan Ink Cartridge C8774WA
HP 02 Light Magenta Ink Cartridge C8775WA
HP photosmart P1000 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP photosmart P1100 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP photosmart P1215 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP photosmart P1218 HP 45 Black Ink Cartridge 51645AA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP photosmart pro B8330 HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 96 Black Ink Cartridge C8767WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 98 Black Ink Cartridge C9364
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP 100 Grey Photo Ink Cartridge C9368AN
HP photosmart pro B9180 HP 38 Matte Black Ink Cartridge C9412A
HP 38 Photo Black Ink Cartridge C9413A
HP 38 Light Grey Ink Cartridge C9414A
HP 38 Cyan Ink Cartridge C9415A
HP 38 Magenta Ink Cartridge C9416A
HP 38 Light Cyan Ink Cartridge C9418A
HP 38 Yellow Ink Cartridge C9417A
HP 38 Light Cyan Ink Cartridge C9418A
HP 38 Light Magenta Ink Cartridge C9419A
HP psc 500 all-in-one HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 23 Colour Ink Cartridge C1823DA
HP psc 750 all-in-one HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP psc 950 all-in-one HP 15 Black Ink Cartridge C6615DA
HP 78 Colour Ink Cartridge C6578DA
HP 78XL High Yield Colour Ink Cartridge
HP psc 1110 all-in-one HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 27 Black Ink Cartridges C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP 27 Black C8727AA & HP 28 Colour C8728AA Ink Cartridges
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 1210 all-in-one HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 27 Black Ink Cartridges C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP 27 Black C8727AA & HP 28 Colour C8728AA Ink Cartridges
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 1310 all-in-one HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 27 Black Ink Cartridges C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP 27 Black C8727AA & HP 28 Colour C8728AA Ink Cartridges
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 1311 all-in-one HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 27 Black Ink Cartridges C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP 27 Black C8727AA & HP 28 Colour C8728AA Ink Cartridges
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 1315 all-in-one HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 27 Black Ink Cartridges C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP 27 Black C8727AA & HP 28 Colour C8728AA Ink Cartridges
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 1317 all-in-one HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 27 Black Ink Cartridges C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP 27 Black C8727AA & HP 28 Colour C8728AA Ink Cartridges
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 1318 all-in-one HP 27 Black Ink Cartridge C8727AA
HP 27 Black Ink Cartridges C8727AA
HP 28 Colour Ink Cartridge C8728AA
HP 27 Black C8727AA & HP 28 Colour C8728AA Ink Cartridges
HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 1350 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP psc 1410 all-in-one HP 21 Black Ink Cartridge C9351AA
HP 21XL Black Ink Cartridge C9351C
HP 22 Colour Ink Cartridge C9352AA
HP 22XL Colour Ink Cartridge C9352C
HP 21 & HP 22 Ink Cartridges
HP psc 1508 all-in-one HP 92 Black Ink Cartridge C9362WN
HP 93 Colour Ink Cartridge C9361WA
HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP psc 1510 all-in-one HP 92 Black Ink Cartridge C9362WN
HP 93 Colour Ink Cartridge C9361WA
HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP psc 1610 all-in-one HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP psc 2110 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 2210 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 2310 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 2355 all-in-one HP 94 Black Ink Cartridge C8765WA
HP 94 & 95 Black & Colour Ink Cartridges
HP 95 Colour Ink Cartridge C8766WA
HP 97 Colour Ink Cartridge C9363WA
HP 99 Photo Ink Cartridge C9369WA
HP psc 2410 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 2410 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 2410 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
HP psc 2510 all-in-one HP 56 Black Ink Cartridge C6656AA
HP 56 Black Ink Cartridges C6656
HP 56 C6656 Black & HP 57 C6657 Colour Ink Cartridge
HP 57 Colour Ink Cartridge C6657AA
مستندات محصول


  
+ کلیه مطالب این کانال ار کانالهای دیگر جمع آوری شده است و هدف استفاده مطالب بصورت یکجا برای شما عزیزان می باشد 90 فایل فارسی آموزش زبان نصرت https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/6630 پست اول کانال: https://t.me/amozesh_zaban_english_usa/1




+ " هیچگاه " فراموش نکنیم کههیچکس بر دیگری برتری ندارد ،مــــــــگر به " فهم وشعور " ..مــــــــگر به " درک و ادب " ... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قـــــــدرت تو نیست ؛این " انسانیت" است...


+ آموزش نصب درایور بصورت دستی : ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی MyComputer ( در ویندوز 7 عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید, در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید و در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید


+ فکر میکنید شرح لازم دارد ؟




+ عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم




+ HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه 91) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده




+ مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند،




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ + زیبایی های جهان به روایت تصویر




+ زیبایی های جهان به روایت تصویر








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           



مرکز تعمیر چاپگر و اسکنر و راهنمای دانلود درایور و برنامه

داغ کن - کلوب دات کام